Cuprins
Facebook a decis sa modifice semnificativ modul in care privim retelele de socializare.
In prezent, Facebook este cea mai dezvoltata platforma sociala, platforma pe care nu doar oamenii din intreaga lume o utilizeaza ci si foarte multe afaceri intra in contact cu o audienta extrem de mare.
Prin urmare, nu este de mirare ca Facebook Ads este fara indoiala un ajutor de nadejde pentru majoritatea business-urilor. Hai sa vedem care sunt aspectele importante pe care trebuie sa le cunosti despre Facebook Ads.
Care sunt beneficiile pe care Facebook Ads le ofera
Anunturile platite de pe aceasta platforma sociala pot aparea atat in aplicatiile partenerilor cat si in news feed.
Ce inseamna acest lucru?
Ei bine, inseamna ca desi sunt marcate ca si niste postari sponsorizate, reclamele vin la pachet cu tot felul de noutati si utilizatorii tinta pur si simplu nu au cum sa nu le observe.
Antreprenorii au posibilitatea aici de a promova atat produsele cat si serviciile pe care le ofera, in functie de publicul tinta si caracteristicile sale: varsta, sex, stare civila, locatie, interese, etc.
Mai mult decat atat, acestia au la dispozitie nici mai mult nici mai putin de 5 reactii, plus butonul de like care sa ii ajute sa invete mai multe despre audienta lor.
De curand, au mai fost introduse 5 reactii noi, si anume:furie, tristate, ador, haha, si uau. Un alt avantaj al Facebook ads este si acela ca reprezinta per total una dintre cele mai accesibile metode de promovare.
Rezultatele sunt vizibile chiar si atunci cand ai un buget ceva mai mic, iar campaniile create pot fi setate pe un anumit interval de timp astfel incat sa nu cheltui prea multi bani.
Tipurile de reclame care pot fi create pe Facebook
Facebook pune la dispozitia utilizatorilor sai numeroase tipuri de reclama, fiecare tip fiind destinate unui anumit obiectiv. Iata care sunt tipurile de reclama care pot fi create pe aceasta platforma sociala:
1. Vizitatori pentru un eveniment creat de tine sau pentru afacerea ta: Offer, Event.
2. Trafic si lead-uri pentru website-ul companiei tale: Post Link, Domain Ad.
3. Instalare pentru aplicatii destinate atat telefonului mobil cat si desktop-ului: Desktop App, Mobile App.
4. Vizibilitate locala.
5. Link-uri si engagement pe pagina creata de tine: Page Post Text, Page Like, Page Post Video, si Page Post Photo.
Cum poti crea un ad pe Facebook?
1. Selecteaza un instrument din cele doua pe care Facebook le are disponibile pentru crearea reclamelor: Power Editor sau Ads Manager. Power Editor este extrem de util in a avea control foarte bun in ceea ce priveste campaniile desfasurate pe o perioada mai lunga de timp.
Pe de alta parte, Ads Manager functioneaza foarte bine in cazul oricarui tip de business, inclusiv chiar si atunci cand vine vorba de afacerile mici.
In Ads Manager trebuie sa selectezi butonul de ‘’Creeaza o reclama’’.
2. Urmatorul pas este sa alegi audienta dorita. Pentru a face acest lucru, utilizeaza criteriile Facebook pentru a ajunge la tipul de audienta tinta, respectiv la oamenii care ar putea fi interesati de serviciile sau produsele tale.
Asadar, pentru a crea o audienta, ai la dispozitie un criteriu de targetare extrem de avansat: varsta, sex, studii, locatie, interese, domenii de activitate, afinitati, etc.
De asemenea, este foarte simplu sa creezi si o audienta personalizata sau una asemanatoare cu caracteristicile demografice pe care publicul tinta le are.
3. Ce trebuie sa faci mai departe? Sa setezi bugetul. Platforma de socializare Facebook isi intampina advertiserii cu optiunea de a seta un buget zilnic, precum si optiunea de a seta un buget pe o durata mai indelungata.
Acest lucru inseamna ca reclamele cu un buget zilnic vor rula in permanenta, pe durata intregii zile. Selecteaza un buget pe o perioada de timp ceva mai mare, in cazul in care ad-ul tau va rula pentru mai mult timp.
Pentru a optimiza anunturile, este recomandat sa stabilesti un numar de zile sau anumite ore dintr-o zi, pe parcursul carora sa ruleze.
Monitorizeaza performanta campaniilor
Cu Facebook Ads poti monitoriza excelent performanta campaniilor cu Facebook Ads.
Platforma utilizeaza un fragment de cod, fragment care poarta denumirea de conversion tracking pixel, si care monitorizeaza atat evenimentele cat si performanta campaniilor pentru anunturi.
In momentul in care te conectezi la Facebook Ads, vei vedea o lista care contine ultimele tale campanii impreuna cu un sumar al performantei lor.
Tot aici vei vedea ce sume de bani ai cheltuit pana in momentul prezent, cate actiuni a generat campania ta, si costul mediu pentru fiecare afisare a unui ad.