Laptop

Intel, ultrabook-urile si promovarea agresiva

Intel, ultrabook-urile si promovarea agresiva

Intel, una dintre cele mai mari firme la nivel mondial în IT, a venit anul trecut cu o nouă categorie de dispozitive – ultrabook-urile. Și v-am tot vorbit despre ele, ultrabook-uri de la Asus, ultrabook-uri de la Acer, ultrabook-uri de la Lenovo, ultrabook-uri de la Toshiba, ultrabook-uri de la HP și așa mai departe. ”Ultrabook” este doar categoria de produse și țin să precizez foarte clar pentru că aici se află sursa problemei campaniei de promovare a celor de la Intel.

Fără nicio îndoială pot să declar cu mâna pe inimă că ideile de promovare sunt extrem de ingenioase, frumoase și poate ar fi fost un succes până la capăt dacă și scopul campaniei ar fi fost unul bine gândit. Intel a plecat de la ideea de promovare a ultrabook-urilor pentru că probabil în afara pasionaților de gadget-uri și IT, nimeni nu știe că există această categorie sau ce aduce nou. Cei de la Intel au dreptate, trebuie să educi publicul, să îl informezi, însă fiind vorba de o nouă categorie, nu prea ai cum să te raportezi doar la atât.

S-a încercat prin diverse metode care au avut ca rezultate virale pe internet, diverse video-uri interesante, reclame simpatice, toate pe care le puteți vedea în acest articol. Și poate au reușit să informeze publicul asupra existenței ultrabook-ului, dar cât de bine au reușit să informeze asupra produselor în sine? Omul de rând când se va duce în magazin și va dori să cumpere un ultrabook, presupunând că nu a făcut niciun fel de documentare înainte și s-a dus din instinct pentru că a văzut reclama, ce o să ceară? O să ceară un ultrabook de la Intel.

Și atunci o să i se spună că Intel nu face ultrabook-uri și că există peste 10 firme care au pe piață modele din această categorie. Sunt curioasă, oare cum v-a reacționa atunci și ce firmă va alege? Se va duce înapoi la sf. Google să se documenteze? Va alege ce îi place ca design? În funcție de bani? Poate ce îi recomandă vânzătorul ceva, dar vânzătorul ce va recomanda?

Repet, campaniile suntextrem de ingenioase și frumoase, da, aplaud inițiativa, dar rezultatele ce spun? Sunt multe semne de întrebare pe care echipa Laptop News şi le pune. Pentru că a promova ”ultrabook-urile de la Intel” mi se pare egal cu Graham Bell care ar promova acum telefoanele (dacă ar mai fi în viață). Este oarecum irelevant. Campania pare a fi aceea de a dori să vândă, nu să informeze, poate și asta fi o sursă a problemei de ansamblu.

Până la urmă, Intel nu cred că ar trebui să se zbată atât de mult, chiar dacă nu pot să zic că nu am savurat picăturile colorate de creativitate ale agenției care a venit cu planul ”de atac”, dar am savurat pentru că fac parte sau am făcut parte cândva din lumea asta publicitară și admir imaginația unui om și ceea ce poate crea.

Concluzia e următoarea, Bell nu a promovat niciodată telefonul așa cum a făcut-o marele gigant din Santa Clara pentru că știți ce se spune ”un produs bun se vine singur„ și asta cred că o să se întâmple și cu această categorie.

Deocamdată, aș spune că-s destul de exclusiviste, mai ales la noi în țară unde omul obișnuit abia are un desktop în casă și ăla destul de vechi sau preferă să își ia un iPad de 500 de euro, decât un ultrabook de 1000, doar pentru că este Apple. Pe viitor mă aştept ca producătorii să iasă mai mult în faţă cu această nouă serie de portabile. Noi am reuşit să testăm o parte dintre ultrabook-urile din prima generaţie şi am constatat o timiditate în rândul unor producători. Ori nu au încredere în ceea ce fac, ori nu au încredere în această categorie! Rămâne să vedem valul 2 de ultrabook-uri şi noile campanii.