Deși noul sistem de operare nu a fost primit cu brațele deschise de toți potențialii cumpărători, s-ar părea că software-ul şi-a atins scopul în anumite privințe. Windows 8 nu mai are omniprezentul buton de „Start” și necesită un ecran sensibil la atingere, pentru ca utilizatorul să se bucure din plin de noua interfață grafică. Totuși Microsoft avea nevoie de o soluție pentru a intra pe piața tabletelor și noul sistem de operare este un succes absolut.
În 2012, vânzările globale de PC-uri s-au apropiat de 400 de milioane de unități, iar acestea includ portabilele și desktop-urile pentru care Microsoft oferea licențe Windows 7. Patru decenii i-au trebuit PC-ului ca să ajungă la vânzări atât de numeroase, dar piața tabletelor va atinge acest nivel în mai puțin de trei ani. Aceasta este o oportunitate pe care Microsoft nu-și putea permite să o rateze, dar companiei îi lipsea din ofertă un sistem de operare orientat către tablete.
De la începutul lui 2012 și până la lansarea din octombrie a sistemului de operare Windows 8, au fost achiziționate numai 400.000 de tablete cu Windows 7. După lansarea Windows 8, în numai șase luni, s-au vândut peste 3 milioane de tablete cu sistem de operare Microsoft. Dacă acest trend va continua, Microsoft va cuceri măcar 12% din piața mondială a tabletelor.
Tableta Vizio cu procesor AMD Hondo Z-60 si sistem de operare Microsoft Windows 8
Compania deja deține o cotă de piață de 7.5%, în Q1 2013 și este important să menționăm că a pornit practic de la zero. Să ajungi de la zero la sută la 7.5% din piața globală este o reușită semnificativă.
Mai mult, toate aceste statistici exclud complet acele tablete care se vând cel mai bine. Vorbim despre gadget-urile cu ecrane de 7 inch sau 8 inch care, până de curând, nu erau compatibile cu noua interfață grafică (GUI) din Windows 8. Odată ce tabletele mici, cu sistem de operare Windows 8, intră pe piață, există posibilitatea ca gigantul din Redmond să cucerească o cotă impresionantă de 15%, până la sfârșitul lui 2013.