Plățile online sunt la ordinea zilei, iar numărul în creștere demonstrează destul de bine acest lucru. Anul acesta piața va atinge 5 milioane de tranzacții, de la 3.8 milioane în 2011. Ceea ce e interesant e că 1 din 10 români care au pornit procesul de plată online în ultimele 6 luni nu a dus-o la bun sfârșit.
Netopia mobilPay, lider local în domeniul microplăților cu telefonul mobil și un important procesator de plăți online prin card, dezvăluie motivele românilor pentru nefinalizarea plăților online. Dintre persoanele intervievate, 82% au abandonat o tranzacție din motive personale – neîncrederea în sistemul de plată, refuzul dezvăluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul.
18% au invocat probleme de ordin tehnic precum terminarea bateriei la laptop sau întreruperea conexiunii la internet, conform declarației date de Anton Eram, CEO Netopia. De asemenea, 1 din 5 respondenți declară că nu a finalizat o comandă pentru că suma care trebuia plătită pentru produs era prea mare, nu aveau bani pe card sau pentru că au vrut doar să vadă cum funcționează sistemul de plată.
O zecime din cei chestionați nu a dus la capăt o tranzacție pe internet pentru că a omis să completeze toate câmpurile de plată.
Nici unul dintre motivele care au stat la baza nefinalizării tranzacțiilor cu cardul nu este legat de dificultatea procesului de plata online, funcționarea acestuia realizându-se în condiții optime și de securitate deplină.
Antonio Eram a încheiat “Ceea ce trebuie să știe românii este că nu există nici o modalitate mai sigură de a plăti pentru achizițiile lor decât cu cardul, online, întrucât riscurile de fraudă sunt practic inexistente. Totodată, dacă o persoană devine victima unei erori sau fraude, aceasta își primește imediat banii înapoi, ceea ce este mai dificil în cazul cumpărăturilor cu numerar”