Tech Diverse Business

Google pierde apelul cheie împotriva cazului antitrust de cumpărături din UE de 2,4 miliarde de euro

Google pierde apelul cheie împotriva cazului antitrust de cumpărături din UE de 2,4 miliarde de euro

A doua cea mai înaltă instanță a UE, Tribunalul, a menținut o hotărâre din 2017 a Comisiei Europene, care a constatat că Google a încălcat legea antitrust în modul în care și-a folosit motorul de căutare pentru a-și promova serviciul de comparare a cumpărăturilor și pentru a le retrograda pe cele ale rivalilor săi.

Google și compania sa mamă Alphabet au făcut recurs împotriva deciziei, dar Tribunalul a declarat astăzi că a respins recursul și a menținut o amendă de 2,4 miliarde de euro (2,8 miliarde de dolari). Google și Alphabet vor putea acum să facă recurs la cea mai înaltă instanță a UE, Curtea Europeană de Justiție (CEJ).

Acest rezultat este semnificativ, deoarece întărește argumentele antitrust susținute de influența comisară europeană pentru concurență, Margrethe Vestager, împotriva firmelor de tehnologie din SUA. Pe lângă acest caz de comparație de cumpărături, Google a fost lovit de alte două cazuri majore antitrust care implică Android și AdSense în 2018, respectiv 2019. Aceste cazuri trec acum printr-un proces de recurs similar cu cel pe care Google l-a pierdut astăzi cu Google Shopping.

Cheia argumentului juridic al lui Vestgater în acest și în alte cazuri antitrust este conceptul de „auto-preferință” – ideea că o companie precum Google poate încălca legea antitrust folosind o poziție dominantă pe o piață (în cazul Google, căutare) pentru a o ajuta. reuși în altul (ex. cumpărături). Auto-preferința nu este în sine o încălcare a legislației antitrust a UE, dar potențialele efecte dăunătoare ale acestei dinamici – cum ar fi sufocarea produselor mai bune de la rivali – sunt.

În hotărârea sa de astăzi, Tribunalul UE a declarat că a văzut suficiente dovezi că comportamentul Google în acest domeniu este dăunător. Compania, a spus instanța, a încălcat legea antitrust „prin favorizarea propriului serviciu de cumpărături de comparație pe paginile sale generale de rezultate prin afișare și poziționare mai favorabilă, în timp ce a relegat rezultatele de la serviciile de comparație concurente din acele pagini prin intermediul algoritmilor de clasare”.

Deoarece auto-preferința este obișnuită în lumea tehnologiei – companiile ating adesea scară concentrându-se pe un singur produs înainte de a se ramifica către serviciile vecine – această hotărâre va consolida alte argumente antitrust susținute de UE.