Gaming Tech

Shadow of the Tomb Raider rulează mai bine fără Denuvo anti-tamper

Shadow of the Tomb Raider rulează mai bine fără Denuvo anti-tamper

Shadow of the Tomb Raider rulează mai bine fără Denuvo anti-tampe

Shadow of the Tomb Raider rulează mai bine fără Denuvo anti-tamper

În urmă cu câteva zile, Square Enix și Crystal Dynamics au eliminat soluția de DRM anti-tamper Denuvo din Shadow of the Tomb Raider printr-un update. Pe această cale ni s-a confirmat ce știam deja: soluțiile DRM/anti-tamper afectează doar consumatorii de bună-credință care plătesc pentru conținut. O analiză realizată de DSOG arată că jocul rulează mult mai bine fără Denuvo. Publicația a testat jocul cu și fără Denuvo pe un sistem cu Intel Core i9-9900K, 16 GB RAM DDR4 la 3600 Mhz și placă video NVIDIA RTX 3080 și a concluzionat că DRM-ul este responsabil de o penalizare de performanță de până la 15%.

Shadow of the Tomb Raider rulează mai bine fără Denuvo anti-tamper

Diferențele nu sunt foarte mari pe detalii ridicate unde GPU-ul este cel mai solicitat, însă în scenarii în care load-ul pe procesor este mai mare, performanța poate scădea chiar și cu 30 de cadre pe secundă. Și dezactivarea hyper threading-ului duce la o penalizare de performanță semnificativă, indicând că procesoarele mai vechi sunt și mai afectate de soluțiile anti-tamper precum Denuvo. Pe lângă eliminarea DRM-ului, actualizarea oferită pentru Shadow of the Tomb Raider aduce îmbunătățiri doar pentru DLSS și raytracing, așadar sporul de performanță obținut nu vine ca urmare a unor optimizări pentru procesoare. Într-o situație similară s-a aflat și ID Software cu DOOM Eternal, jocul rulând mult mai bine după eliminarea DRM-ului.