Business Masini Tech

Tesla oferă o privire asupra unui viitor fără Elon Musk

Tesla oferă o privire asupra unui viitor fără Elon Musk octombrie 22, 2021
Elon-musk

Elon Musk poate părea inseparabil de Tesla, dar miercuri seara, compania a oferit primul gust real despre cum ar putea arăta fără CEO-ul său miliardar.

Tesla a organizat o conferință telefonică programată în mod regulat pentru a discuta rezultatele sale financiare trimestriale, dar – așa cum a tachinat anterior – Musk nu a participat. Absența lui a luat ceea ce este în mod normal un loc pentru dezvăluirile și divagațiile sale, demiterile lui Wall Street și atacurile asupra presei și a transformat-o într-o prezentare coerentă (dacă a fost scrisă) a progresului recent al companiei.

Au fost mai puține spectacole secundare și un ton mai măsurat, deși directorii care au vorbit în locul lui Musk au făcut încă unele contradicții. Dacă Musk și-ar părăsi postul în fruntea companiei, este probabil ca Tesla să arate și să sune foarte asemănător cu modul în care compania a fost prezentată la apelul de miercuri seara.

Musk a vorbit despre renunțarea la Tesla de câțiva ani, mai ales după ce Modelul 3 și Modelul Y au ajutat compania să găsească o anumită stabilitate financiară. Poate cel mai remarcabil, în iulie, Musk a mărturisit în instanță că „a încercat din răsputeri să nu fie CEO la Tesla, dar trebuia să o fac sau ar muri”.

MUSK a spus odată că „a încercat din greu să nu fie CEO la TESLA”
Nu glumea – a spus odată că compania se afla la „săptămâni cu o singură cifră” de colaps în timpul primului mare impuls de a produce în masă Modelul 3. În acea perioadă, în 2018, s-a luat singur (și Tesla). dat în judecată de Securities and Exchange Commission. De asemenea, compania a început să se confrunte cu unele dintre cele mai intense valuri de control cu ​​privire la software-ul său Autopilot.

Confruntându-se cu toată această presiune, un Musk, care se dovedește lipsit de somn, a folosit adesea apelul pentru câștiguri trimestriale pentru a se stinge. La sfârșitul lui 2017, el a strigat „rușine” jurnaliștilor și editorilor acestora pentru că au scris despre disponibilizările companiei. La începutul anului 2018, el a întrerupt analiștii din Wall Street pentru că le-a pus întrebări „plictisitoare, fără cap” și a început practica de a trimite anchete de la acționarii cu amănuntul. La trei luni după aceea, el și-a cerut scuze față de aceiași analiști. În aprilie 2020, el a spus că ordinele de adăpostire în loc menite să oprească răspândirea COVID-19 au fost „fasciste”.

Nu a fost nimic din acea noapte de miercuri. În locul lui Musk a fost directorul financiar al Tesla, Zachary Kirkhorn, împreună cu vicepreședinții Lars Moravy și Drew Baglino. Trio-ul s-a delimitat prin întrebări pre-trimise din partea acționarilor, precum și prin întrebări live de la bancheri. Când au fost întrebați despre investigațiile Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostradă cu privire la Autopilot, aceștia au dat răspunsuri diplomatice despre modul în care „acceptă controlul produselor [Tesla]” și au predicat cooperarea.

Totuși, au mai masat unele lucruri. Tesla nu cooperează doar cu NHTSA, ci este „parteneriat” cu agenția de siguranță în „călătoria către tranziția la un vehicul orientat spre software”, a spus Kirkhorn.

Tesla este „extrem de transparentă” cu privire la testarea în curs de desfășurare a software-ului beta Full Self-Driving, au susținut ei, în ciuda faptului că i-a făcut pe proprietari să semneze acorduri de confidențialitate până de curând.

MAI MAI PUȚINE DIVERSIUNI, DAR OBIECTIVELE MARI ALE MUSK SUNT ÎN FAȚĂ ȘI CENTRU
Vibe-ul s-a schimbat cu siguranță, dar Kirkhorn și echipajul sunt încă obsedați de creștere, la fel ca Musk. Kirkhorn s-a angajat din nou față de obiectivul companiei de a crește numărul de vehicule pe care le construiește în fiecare an cu 50%. Modelul Y este „pregătit să fie cel mai bine vândut vehicul din lume”, a spus Moravy. Musk i-a însuflețit Tesla cu o mulțime de impuls, iar directorii care au rămas cu el în mod clar nu vor încetini acest lucru.

Dacă – sau când – Musk renunță la funcția de CEO al Tesla, compania va semăna probabil cu cea de la apelul de miercuri. Ceea ce nu se cunoaște este modul în care Tesla ar răspunde la utilizarea Twitter de către Musk dacă ar ocupa un alt biban. În momentul de față, când scrie pe Twitter despre modificarea produselor Tesla, oamenii care lucrează la companie au obligația destul de explicită de a face acele modificări. Dacă el are un rol redus sau este îndepărtat complet din companie (poate pentru a se concentra mai mult pe operațiunile în creștere ale SpaceX în Texas), directorii Tesla vor acorda aceleași tweet-uri aceeași greutate?

Poate că atunci când Musk nu este CEO, proclamațiile sale publice vor avea un efect mai mic asupra prețului acțiunilor vertiginos al companiei. Musk chiar a spus la un moment dat că crede că prețul acțiunilor este prea mare – deși aceasta a fost o evaluare în valoare de miliarde de dolari și o împărțire a acțiunilor în urmă, așa că piața și-a dovedit că este dispusă să-l ignore înainte. (Pentru cât valorează, prețul acțiunilor Tesla s-a închis mai sus ca niciodată, joi.)

Tesla a înregistrat acum un profit în nouă trimestre consecutive și 11 din ultimele 13. Încă mai are o parte echitabilă de provocări pe viitor, deoarece continuă să construiască fabrici în locuri noi de pe tot globul. Dar compania pare să fie în felul în care Musk a spus că este necesară înainte de a lua în considerare plecarea. Poate că vom avea șansa să evaluăm influența lui asupra Tesla din altceva decât rolul de CEO, mai devreme decât mai târziu.