Apple a înregistrat astăzi câștiguri puternice pentru al patrulea trimestru fiscal 2021, raportând maxime istorice pentru diviziile sale de servicii și Mac.
Compania spune că a înregistrat venituri de 83,4 miliarde de dolari, o creștere de 29 la sută de la an la an și un câștig pe acțiune de 1,24 dolari. Acest număr de câștiguri a fost sub așteptările Wall Street de 84,85 miliarde de dolari.
CEO-ul Tim Cook a declarat pentru CNBC că constrângerile lanțului de aprovizionare au avut un impact clar asupra rezultatelor financiare din acest trimestru.
„Am avut o performanță foarte puternică, în ciuda constrângerilor de aprovizionare mai mari decât se aștepta, pe care le estimăm la aproximativ 6 miliarde de dolari”, a spus Cook, atribuind problemele de aprovizionare „penurii de cipuri la nivel de industrie despre care s-a vorbit mult și despre COVID-19. întreruperi de producție în Asia de Sud-Est.” Apple se așteaptă la o pierdere și mai mare din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare în trimestrul decembrie, a spus în timpul convorbirii privind veniturile de joi.
Compania este proaspăt de la lansarea mai multor produse noi, inclusiv iPhone 13 și 13 Pro, un nou iPad mini, iPad de generația a noua, Apple Watch Series 7, AirPods de a treia generație și, cel mai recent, așteptatul MacBook Pro alimentat. de Apple silicon. Cele mai recente iPhone-uri nu au fost lansate până la sfârșitul trimestrului, dar afacerea cu iPhone în ansamblu a continuat să aibă un impuls puternic și a crescut cu 47% față de un an în urmă. iPad-ul a crescut, de asemenea, cu 21% față de trimestrul din anul precedent.
La fel ca alte companii mari de tehnologie, și așa cum a clarificat Cook, Apple se confruntă cu provocări majore ale lanțului de aprovizionare: iPhone-urile de ultimă generație rămân greu de găsit în stoc la locațiile de vânzare cu amănuntul Apple, iar MacBook Pro de 14 și 16 inchi sunt deja întârziat grav. Dacă nu doriți să faceți față întârzierilor mari de livrare, cea mai bună opțiune este să verificați în mod obișnuit stocul în magazinele Apple locale. Dar nici aceasta nu este o strategie garantată, iar realitatea este că cumpărarea celor mai recente gadget-uri Apple este mai dificilă decât în anii trecuți.