Tech

HP – povestea defineste brandul

HP – povestea defineste brandul

HP în colaborare cu agenţia de publicitate Moving Brands şi-a propus o transformare, o repoziţionare care să pună firma pe locul 1 în top-ul brandurilor. După numeroase analize şi sondaje de opinie, după o istorie lungă ce datează încă din perioada interbelică, se pare că brandul era perceput ca fiind plictisitor şi banal de către parteneri şi clienţi. Puterea firmei cu peste 300.000 de angajaţi în toată lumea avea nevoie de un brand pe măsura performanţei, o poveste care să concluzioneze aşa cum trebuie ceea ce a fost, ceea ce este şi ceea ce va fi HP.

Greg Johnson, director HP Brand Strategy şi Experience Design la nivel global afirmă că mulţi oameni chiar din interiorul firmei nu înţelegeau mare lucru din imaginea HP în 2008, când a început proiectul. Se pare că şi ei percepeau HP ca fiind strict o firmă de hardware comodă şi în ultimă instanţă, la un anumit nivel, irelevantă. Ca orice imagine puternică, HP avea nevoie de o poveste care să susţină imaginea şi istoria companiei. Firma a fost fondată cu credinţa unui viitor mai bun, un viitor în care tehnologia înseamnă evoluţie, înseamnă un pas înainte. S-au format diferite grupuri pe tot procesul de transformare, grupuri cu stakeholderi, firme partenere, oameni atât din agenţie, cât şi din firmă şi au ajuns la o concluzie. HP nu înseamnă numai Hewlett-Packard, ci înseamna şi Human Progress.

Povestea a fost construită pornind de la human progress şi adăugând pe parcurs elemente cheie care fac din HP o firmă unică. Identitatea şi sistemul de design au fost structurate atât încât să rămână familiare, utilizând câteva elemente cheie cum ar fi logo-ul, culoarea şi font-ul. HP a păstrat înclinarea de 13 grade a literelor care poate fi regăsită şi în logo-ul iniţial, folosit în 1941. Aceasta simbolizează spiritul sub care a fost înfiinţat HP, ingeniozitatea, optimismul şi dorinţa permanentă de evoluţie. Înclinarea se referă şi la IT, fiind asemenea slash-ului folosit în programare. Planul pe care l-au dezvoltat a fost făcut pe 10 ani, se pare că în 2021, HP va fi reprezentat doar de o bară albastră înclinată la 13 grade. Mi se pare un plan curajos, să ai ca logo o simplă bară e destul de riscant. Cuvântul cheie pe care l-am folosit în propoziţia de adineaori, “simplă”, este lucrul pe care mizează şi ei: simplitate.