
Am văzut în weekend o emisiune în care un el și o ea intraseră într-o competiție ce presupunea folosirea dispozitivelor wireless sau conectate prin cablu pentru a ajunge într-un anumit loc. El a primit posibilitatea de a se folosi de dispozitivele wirelesss, pe când ea a trebuit să se limiteze la dispozitivele cu cablu. Asta însemna că trebuia să folosească telefon cu cablu, hartă fizică pentru a găsi locul unde trebuia să ajungă și chiar mașină eco, care se încarcă… da, la priză.
Una dintre problemele peste care a dat cel cu dispozitive wireless a fost încărcarea telefonului. La un moment dat smartphone-ul a rămas fără baterie și cum nu îl putea conecta la priză, singura variantă care ar fi putut fi de folos ar fi fost încărcarea wireless.
Există numeroase avantaje, dar și dezavantaje la încărcătoarele wireless. Din punct de vedere tehnic, un mare dezavantaj ar fi faptul că nu sunt eficiente, încarcă greu și supraîncălzesc foarte ușor portabilele. Există și avantaje, dar și cerere, încarcărea wireless fiind de ajutor în domeniul medical sau auto (apropo de mașini eco). Acestea oferă o tensiune stabilă, eliminând riscul de șoc electric și oferă curent într-un mod universal, fără a fi condiționat de mufe, cabluri și așa mai departe.
Din păcate, distanțele la care se poate realiza transferul de energie sunt destul de mici. Câteva dintre firmele mari care vor să se implice sau se implică deja în crearea unor produse de acest tip sunt Intel, Toyota, dar și Motorola care, înainte de CES 2012, chiar a publicat un video teaser care prezintă un încărcător wireless puțin mai ciudat.
Compania FultonInnovation a făcut un parteneriat cu cei de la Dell în 2010 pentru laptop-uri. Încărcarea se face printr-un docking, iar timpul de încărcare este același ca atunci când laptop-ul este conectat la priză. Metoda asta mă intrigă puțin, pentru că nu mi se pare mare diferență. Dacă ești condiționat de docking, e același lucru ca și când ai fi condiționat de priză.
Sunt puțin reticentă în ceea ce privește noua tehnologie, deși înțeleg ce implică și ce avantaje ar aduce, mai ales că ne-ar scăpa de o grămadă de cabluri și asta nu poate decât să mă bucure. Îmi aduc aminte de vremurile în care aveam desktop și în spatele biroului era un adevărat labirint oricât de mult aș fi separat și legat firele. Reticența mea vine însă din faptul că tot de Enel o să depindem, wireless sau nu și îmi pare rău să văd că nu se investește mai mult în panourile solare.
Lăsând totuși reținerea asta la o parte, o altă idee de care am auzit ar veni din Coreea. Se pare că cercetătorii de acolo se gândesc să implementeze un sistem de acest tip sub șosea pentru mașinile eco. Asta cum vă sună?