Lenovo, compania chineză considerată cel de-al patrulea producător de PC-uri la nivel mondial, estimează că în următorii 3-5 ani peste 80% din vânzările sale vor consta în dispozitive portabile echipate cu Internet mobil.
În această categorie intră nu numai portabile precum mini laptop-uri sau laptop-uri, ci şi smartphone-uri, tablet PC-uri convertibile în netbook-uri sau smartbook-uri. Această declaraţie îi aparţine CEO-ului Yang Yuanqing şi porneşte de la faptul că, în prezent, vânzările de portabile le depăşesc pe cele ale desktop-urilor.
Anul acesta, Lenovo plănuieşte să se axeze pe promovarea vânzărilor şi a Internetului mobil pe pieţele în curs de dezvoltare, precum Asia, America Latină şi Europa de Est. Astfel de zone au un potenţial deosebit de creştere, după cum indică şi rezultatele vânzărilor din ultimele 3 luni ale anului trecut, când Lenovo a înregistrat în India şi în alte regiuni în curs de dezvoltare o creştere cu 52% comparativ cu 2008. În Statele Unite şi Europa de Vest s-a înregistrat în aceeaşi perioadă o creştere cu doar 13% a vânzărilor.
Strategia pe termen lung a companiei este de tipul “apărare şi atac” şi mizează în primul rând pe protecţia pieţei chineze, prin întărirea poziţiei dominante pe care Lenovo o deţine în această ţară. China asigură aproximativ jumătate din vânzările globale ale companiei, dar este atacată în prezent de rivali importanţi precum Hewlett-Packard şi Dell.