În acelaşi timp, profitul net pentru acelaşi trimestru a crescut cu 30 de procente faţă de anul anterior, până la 141 milioane USD, ceea ce demonstrează capacitatea companiei de a menţine o creştere profitabilă pe o piaţă dificilă.
Aflat pe locul doi în clasamentul global al producătorilor de PC-uri, Lenovo a atins cea mai mare cotă de piaţă din istoria sa, de 15%, ceea ce permite companiei să obţină un avans semnificativ faţă de competitorii săi. Pe o piaţă în care livrările totale de PC-uri au scăzut cu aproape două procente faţă de anul anterior, livările de PC-uri Lenovo în primul trimestru al anului fiscal au crescut cu 24.4 procente, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acesta este al 13-lea trimestru consecutiv în care creşterea Lenovo a depăşit-o pe cea a industriei în ansamblu. Iar pentru al 11-lea trimestru consecutiv, Lenovo a crescut mai rapid decât oricare dintre primii patru producători de PC-uri din clasamentul global.
Cel puţin pe piaţa portabilelor, Lenovo a evoluat foarte bine în ultimii 2-3 ani. S-a adaptat la piaţă, la cerinţele consumatorilor, la concurenţă. Este foarte important să te poţi adapta din mers, să ai o doză de flexibilitate atunci când treci peste momente mai dificile.
Conform comunicatului trimis de Lenovo, laptop-urile au continuat să aducă cea mai mare parte din vânzările globale ale companiei, generând 54% din veniturile totale ale Lenovo provenite din vânzări. Acestea au reprezentat la nivel global 4.3 miliarde USD, o creştere de 23 de procente faţă de anul anterior. Livrările globale de laptop-uri Lenovo au crescut cu 27 de procente faţă de anul anterior, pe primul trimestru fiscal, ceea ce a ajutat Lenovo să îşi extindă cota de piaţă cu 3.2 puncte procentuale şi să atingă un record pe piaţa laptopurilor, de 15.4 procente.
În primul trimestru al anului fiscal, Lenovo a anunţat disponibilitatea globală a noilor sale computere ultrabook, IdeaPad U310 şi Ideapad U410 (ambele testate de Laptop News), prezentate în campania globală “Book of Do”. Noile ultrabook-uri Lenovo vin echipate cu tehnologii de ultimă generaţie şi oferă putere bună de procesare, capacitate mare de stocare, portabilitate, design plăcut şi autonomie cât pentru o zi de muncă.
Dacă analizăm evoluţia după regiune, Lenovo anunţă că în Europa/Orientul Mijlociu/Africa vânzările au crescut cu un impresionant 62% în primul trimestru fiscal, faţă de anul anterior, până la 1.6 miliarde USD, adică 20% din vânzările globale ale companiei. În ciuda crizei economice din Europa, cota de piaţă a Lenovo a crescut cu încă 2.9 puncte procentuale faţă de anul anterior. Integrarea cu succes a preluării Medion de către Lenovo a ajutat compania să îşi consolideze poziţia în Europa Occidentală. În Rusia, Lenovo şi-a dublat livrările de PC-uri faţă de anul anterior.
Interesant ar fi să vedem şi cum a evoluat pe piaţa din România. Cercetăm problema, căutăm răspunsuri şi sper să revenim cu un update!