Inventia motoarelor electrice a facilitat o multime de proceduri, mai ales in fabricile de productie unde utilajele folosesc motoare trifazice, monofazate sau cu 2 puteri. Eficienta produselor de la allindustrial.ro este renumita, iar acest magazin a devenit furnizor oficial pentru o multime de fabrici si antreprenori din Romania.
Produsele lor cele mai vandute sunt motoarele trifazate si cele monofazate, insa la ce se folosesc si care este diferenta intre acestea?
Motoarele de curent alternativ monofazate functioneaza de obicei pe o sursa de energie monofazata, in timp ce motoarele de curent alternativ trifazate functioneaza pe o sursa de alimentare trifazata.
Curentul alternativ monofazat este cea mai comuna sursa de energie utilizata de majoritatea gospodariilor si intreprinderilor neindustriale. Este puterea utilizata pentru iluminarea caselor si alimentarea televizoarelor din America de Nord.
Astazi, majoritatea cladirilor comerciale din SUA utilizeaza motoarele de curent alternativ cu 3 faze datorita flexibilitatii si densitatii puterii. Motorul trifazat de curent alternativ este comun in intreprinderile mari, inclusiv in industria de prelucrare, dar si in alte tipuri de industrii.
Centrele de date de astazi au devenit consumatoare de energie, astfel incat sa poata oferi capacitati de stocare si calcul. Acest lucru a dus la cresterea cererii de alimentare cu energie electrica pentru a satisface nevoile acestor centre de date.
Motorul de curent alternativ monofazat nu mai poate satisface nevoile de energie ale acestor centre de date, deoarece necesita recablarea costisitoare. Motorul de curent alternativ trifazat este economic pentru a furniza energie centrului de date, deoarece necesita mai putin material conductor pentru a furniza energie electrica.
Acest lucru explica de ce motorul cu curent alternativ trifazat este utilizat in transmisia, generarea si distributia electrica in majoritatea tarilor din intreaga lume. Motorul cu curent alternativ monofazat este mai putin fiabil si mai scump pentru a fi utilizat intr-o retea electrica nationala comparativ cu motorul cu curent alternativ trifazat.
Ambele motoare trifazate si monofazate pe curent alternativ constau din doua parti, si anume rotorul si statorul. Statorul este partea motorului, care este stationara, in timp ce rotorul este, pur si simplu, partea rotativa a motorului.
Un avantaj major al motorului alternativ trifazat este flexibilitatea sa de a imparti sarcina de energie electrica in trei faze. Acest lucru reduce sarcina pe o singura faza si daca utilizati trei aparate de aer conditionat pentru casa dvs., o puteti seta in asa fel incat fiecare aparat de aer conditionat sa foloseasca propria sa faza.
Acest lucru va reduce sarcina pe o faza a sursei de alimentare. Folosirea motorului alternativ trifazat poate duce la economii de costuri. Adica un motor trifazat alternativ poate transfera mai multa energie electrica la un cost mai mic comparativ cu motorul alternativ monofazat.
Majoritatea companiilor din America de Nord folosesc motorul cu curent alternativ trifazat, deoarece duce la reducerea costului electricitatii pe termen lung, imbunatatind in acelasi timp eficienta alimentarii cu energie electrica.
Acest lucru se datoreaza faptului ca este mai ieftin sa folositi motorul trifazat de curent alternativ pentru a transmite electricitatea intr-o zona mai mare. De asemenea, sunt mai eficiente in transportul de energie electrica, prin urmare capabile sa transmita un volum mai mare de energie electrica la un cost mai mic.
Principiul de lucru al motorului cu inductie trifazat
Infasurarea statorului se suprapune la 120˚ (electric) una fata de cealalta. Cand se furnizeaza o alimentare trifazata infasurarii statorului, campul magnetic rotativ (RMF) indus in circuitul statorului.
Viteza campului magnetic rotativ este cunoscuta sub numele de viteza sincrona (NS).
Conform legii lui Faraday, EMF induse in conductor datorita ratei de schimbare a fluxului. Circuitul rotorului a taiat campul magnetic al statorului si un EMF indus in bara rotorului sau infasurarea rotorului.
Circuitul rotorului este o cale apropiata. Deci, datorita acestui curent EMF va curge prin circuitul rotorului.
Acum, stim ca conductorul care transporta curent induce campul magnetic. Deci, curentul rotorului induce un al doilea camp magnetic.
Miscarea relativa dintre fluxul statorului si fluxul rotorului, rotorul incepe sa se roteasca pentru a reduce cauza miscarii relative. Rotorul incearca sa prinda fluxul statorului si incepe sa se roteasca.
Directia de rotatie este data de legea lui Lenz. Si este in directia campului magnetic rotativ indus de stator. Aici, curentul rotorului este produs datorita inductantei. Prin urmare, acest motor este cunoscut sub numele de motor cu inductie.
Viteza rotorului este mai mica decat viteza sincrona. Rotorul incearca sa prinda campul magnetic rotativ al statorului. Dar nu o prinde niciodata. Prin urmare, viteza rotorului este putin mai mica decat viteza sincrona.
Viteza sincrona depinde de numarul de poli si de frecventa de alimentare. Diferenta dintre viteza reala a rotorului si viteza sincrona este cunoscuta sub numele de alunecare.
Avantajele motorului trifazat:
-Constructia unui motor este foarte simpla si robusta.
-Functionarea unui motor cu inductie este foarte simpla.
-Poate functiona in orice conditii de mediu.
-Eficienta motorului este foarte mare.
-Intretinerea unui motor cu inductie este mai putin comparata cu alte motoare.
-Este un singur motor care functioneaza. Prin urmare, are nevoie de o singura sursa.
-Nu necesita alimentare externa DC pentru alimentare ca un motor sincron.
-Motorul cu inductie este un motor cu pornire automata. Deci, nu necesita alte auxiliare suplimentare in scopul pornirii pentru o functionare normala.
-Costul acestui motor este foarte mic in comparatie cu alte motoare.
-Durata de viata a acestui motor este foarte mare.
-Reactia de armatura este mai mica.
Motoarele allindustrial.ro sunt o alegere naturala pentru performante crescute in orice domeniu!