Serviciile de content writing reprezintă o cerință obligatorie pentru garantarea unei prezenţe în mediul online cât mai competitivă. Pentru companiile care doresc o performanță în lupta cu concurența, informațiile superficiale le pot aduce un mare deserviciu.
Ce sunt serviciile de content writing?
Serviciile de content writing fac referire la scrierea de texte pentru site-uri, publicaţii online, postări pentru rețelele sociale, e-mail marketing, newslettere etc. Cu alte cuvinte, orice prezență în mediul virtual, are nevoie de acest tip de conținut. Cu ajutorul acestor servicii se pot:
- oferi motoarelor de căutare acele informații de care utilizatorii au nevoie;
- atrage cât mai multe dintre persoanele interesate de acel subiect;
- se poate face cunoscut un brand, un produs, un serviciu etc.;
- se poate informa publicul atras;
- se poate menţine legătura cu clienții.
Acest tip de conținut trebuie să fie cât mai adecvat intereselor urmărite, dar și publicului căruia i se adresează. Un fel de conținut se poate realiza pentru un site de prezentare, un altul pentru un e-mail, pentru prezentarea unui produs sau pentru o postare pe rețelele de socializare.
Cele mai frecvente servicii de content writing ce pot fi realizate
- cel mai simplu serviciu de content writing este scrierea unui text pentru un blog. Scopul unui astfel de conținut este acela de a transmite într-un mod detaliat o stare și de a informa, a descrie și a prezenta un produs fără a-l vinde. Același tip de conținut se poate realiza și pentru o postare pe rețelele de socializare.
- Pentru scrierea de conținut pentru un site de prezentare sau pentru un magazin online se va alege o variantă formală, în funcție de tipul de serviciu. Trebuie să conțină cât mai multe detalii importante menite să convingă vizitatorul să colaboreze cu firma care se prezintă. Pentru a oferi cât mai multe informațîi, pe un site de acest fel se pot posta frecvent articole.
- În prezentarea companiei, conceperea de advertoriale poate fi un alt tip de realizare de content writing. Un articol de acest fel poate reprezenta un ghid, o descriere de produs, o detaliere a beneficiilor oferite de produs sau de servicii.
- Un conținut relevant poate fi oferit și de realizarea unui interviu scris. Un astfel de conținut este extrem de important pentru a informa și educa publicul, dar și pentru a influenţa intenția de apelare la un anumit tip de serviciu.
Așadar, serviciile de content writing reprezintă o modalitate extrem de importantă și de eficientă în prezentarea, comunicarea, informarea și influențarea intenției de achiziționare.
Cum arată un produs de content writing de calitate
A realiza un conținut de calitate nu este un lucru atât de simplu. Pentru conceperea de texte interesante și care să atragă publicul este nevoie de experiență și de stabilirea unor obiective clare.
Pentru a realiza conținut de calitate, care să fie apreciat atât de motoarele de căutare, cât și de cititori, trebuie ținut cont de următoarele aspecte:
- titlul trebuie să fie relevant și atrăgător;
- cuprinsul trebuie să fie bine documentat;
- conținutul trebuie să fie potrivit pentru tipul de site, publicatie, blog, forum
- în redactarea textului trebuie să se țină cont de publicul căruia îi este adresat;
- este necesar să fie scris corect din punct de vedere gramatical;
- nu trebuie să ofere informații false sau neadevăruri;
- să conțină o scurtă introducere, un cuprins bine alcătuit și o fraza de încheiere.
Dacă toate aceste cerințe minime sunt respectate, atunci se poate realiza un conținut de calitate și adecvat scopului urmărit.
O strategie importantă în realizarea unui conţinut de calitate este strategia SEO. Strategiile SEO care au la baza conținut variat și de calitate sunt de o mare eficientă.
Serviciile de content writing au ca scop educarea publicului în vederea alegerii unui conținut de calitate.