Cuprins
In ziua de azi, mediul online nu este extrem de util doar din punct de vedere al socializarii si al intalnirilor, ci reprezinta si o modalitate eficienta de a promova un business. Chiar si faimosul Facebook te poate ajuta sa iti atragi clientii mult doriti, intr-un timp relativ scurt.
Tocmai de aceea, daca vrei sa incepi o afacere de comert online, atunci o metoda excelenta de a testa care produs merge si care nu, si de a atrage cat mai multi clienti, este aceea de a crea un mic magazin pe Facebook. Despre cum poti face acest lucru si despre avantajele pe care micile companii le au, vom discuta in cele ce urmeaza.
Ce este de fapt un Fshop?
Magazinul online pe Facebook denumit si Fshop, este practic o sectiune de ‘’shop’’ care se adauga la sectiunea paginii tale de business. Astfel, poti vinde atat produsele cat si serviciile tale direct de pe reteaua de socializare. Sectiunea nu implica absolut nici un cost, si se adagua foarte simplu si rapid, din Settings.
Pur si simplu incarci produsele dorite cu poze si descriere, iar mai apoi le promovezi catre publicul tinta. Prin urmare, potentialii clienti iti viziteaza magazinul, afla despre produsele sau serviciile tale, si fac decizia de cumparare.
Pentru Romania, exista nici mai mult nici mai putin de 2 modalitati de exprimare a intentiei de cumparare. Prima modalitate este cea de a trimite mesaj privat catre pagina de business, iar cea de-a doua este cea de redirectionare catre site-ul firmei sau magazinul online al firmei.
Avantaje si dezavantaje
Daca te intrebi care sunt avantajele si dezavantajele unui fshop in comparatie cu un magazine online, atunci iti vom prezenta in continuare pros-urile si cons-urile unui Fshop, pentru a stii cu exactitate daca aceasta este cea mai buna alegere pentru tine.
Fshop ofera posibilitatea celor care utilizeaza platforma de socializare Facebook, de a cumpara produsele dorite in timp ce navigheaza pe reteaua de socializare. Foarte multi oameni prefera o abordare de vanzare ceva mai prietenoasa si personala, si tocmai de aceea sansele sa vinzi produsele sau serviciile tale pe Facebook sunt extrem de mari.
Exista trei modalitati prin care Fshop ajuta la construirea unei afaceri.
In primul rand, ajuta la cresterea semnificativa a brand awareness-ului utilizand indicatorii Facebook precum like-urile sau share-urile, ajuta la cresterea vanzarilor prin adaugarea mai multor produse exact acolo unde se afla clientii sau potentialii clienti, si ajuta si la realizarea unui magazine online cu mai putine resurse decat daca ar trebui sa construiesti un website customizat, care este destul de scump.
Dezavantajul este acela ca nu esti tu owner-ul, ci Facebook, lucru care nu il putem spune despre un website sau un magazine online care este in totalitate al tau. Pagina de Facebook este cumva ‘’inchiriata’’, iar daca reteaua de socializare hotaraste sa iti inchisa Fshop-ul atunci din pacate tu nu ai nici o putere de decizie.
Este foarte important de retinut ca atunci cand decizi sa creezi un magazin Facebook, sa iti cresti cat de mult posibil comunitatea de pe reteaua de socializare, pentru ca aceasta este cea mai buna modalitate de a-ti face cunoscut business-ul.
Care este numarul maxim de produse pentru un Fshop
Avantajul unui Fshop este ca nu exista un anumit numar de produse pe care le poti prezenta pentru vanzare. Aici poti vinde absolut orice, dar chiar si asa o mare parte din magazinele pe Facebook prezinta produse din e-commerce.
Magazinele Facebook, solutia ideala pentru micile companii
Evident ca atunci cand vorbim de un Fshop, acesta este destinat in exclusivitate companiilor mici care isi doresc sa vanda online.
Prin urmare, daca esti la inceput de drum iar bugetul nu iti permite inca sa iti creezi propriul magazin online sau website, atunci aceasta poate fi solutia ideala pentru tine. Astfel, fara costuri te poti face cunsoscut relativ repede si extrem de simplu, si iti poti vinde cu success produsele sau serviciile.
In cazul in care esti producator, atunci poti vinde fara absolut nici un fel de restrictii. Pe de alta parte, cand vorbim de distribuitori, atunci totul tine de fapt de intelegerea comerciala pe care distribuitorul o are cu producatorul brand-urilor comercializate.
Un Fshop este un canal de vazare, si tocmai de aceea inainte de a-l activa trebuie sa te asiguri ca ai pus la punct o intelegere comerciala cu brand-ul ale carui produse le reprezinti.
Tu decizi ce tip de solutie abordezi, insa este recomandat sa alegi solutia cu numarul cel mai mare de automatizari, pentru ca in momentul in care se fac modificari pe website, acestea sa se realizeze in mod automat si in Fshop.
[saswp-reviews-form]