Notebook-urile Sony Vaio sunt recunoscute pentru preţurile lor foarte piperate, design-ul foarte stilat şi modern, dar şi calitatea şi performanţele bune, fiind adresate astfel unui număr restrâns de utilizatori, cu venituri mari. Cu toate acestea, Sony s-a decis să aplice o nouă strategie de marketing şi anunţă Sony Vaio Division 2, laptop-uri Sony Vaio mai ieftine, destinate unui număr mai mare de consumatori.
Sony Vaio Division 2 vor fi tot laptop-uri lansate sub brandul Sony Vaio, dar care vor fi realizate de alţi producători, nu de compania însăşi (notebook-urile Division 1 vor fi în continuare realizate şi construite cap-coadă direct de Sony). Cu toate acestea, Sony promite că laptop-urile Division 2 vor avea aceeaşi calitate ca şi cele din divizia 1, etalând binecunoscutul stil al companiei, “the same taste of Vaio, the style of Vaio”, după cum declară Ryosuke Akahane, Deputy President în cadrul Sony Vaio Business Group. Totuşi, există o diferenţă clară: noile tehnologii (precum cele mai noi procesoare sau alte componente hardware de ultimă generaţie) vor fi întotdeauna încorporate mai întâi pe linia principală de laptop-uri Sony Vaio, şi abia după aceea vor ajunge şi la laptop-urile din divizia 2.
Se pare că introducerea unei game de notebook-uri ieftine Sony Vaio a fost necesară pentru ca Sony să îşi crească cota de piaţă şi să îşi poată îndeplini obiectivele de vânzări în următorii ani. Compania şi-a propus deja ca pe 2010 să vândă un total de 10 milioane de portabile, cu 4 milioane de unităţi mai mult ca în 2009. De asemenea, conform declaraţiilor lui Akahane, această strategie este în acelaşi timp menită să atace companii rivale precum HP şi Apple. Cei de la Sony nu au fost interesaţi de crearea unui alt brand de laptop-uri, considerând această mişcare drept ineficientă. Ei au preferat să menţină noua serie tot sub marca Sony Vaio pentru a accentua şi a creşte în continuare identitatea Vaio.