Tech Masini

Studiu: cât pierde din autonomie o mașină electrică pe an

Studiu: cât pierde din autonomie o mașină electrică pe an

Unul din miturile despre mașinile electrice este cel că pierd din capacitatea acumulatorului destul de repede, iar asta le face… inutilizabile.

Iar cu ele au deja costuri de achiziție considerabil mai mari decât automobilele cu combustie internă, iar infrastructura de încărcare nu este încă suficientă (cu unele mici excepții, prin statele Europei de Nord), este de la sine înțeles că subiectul este unul de interes.

Este normal ca bateria mașinii tale electrice, la fel ca orice baterie reîncărcabilă Li-ion, să își piardă capacitatea pe care o avea la început. Cu toate acestea, rata la care se va degrada este variabila necunoscută în acest moment. Totul, de la obiceiurile de încărcare până la structura chimică a celulei, va afecta stocarea de energie pe termen lung a bateriei mașinii EV.

În timp ce mulți factori sunt în joc, există patru elemente principale care ajută la degradarea în continuare a bateriilor EV.

Studiu: cât pierde din autonomie o mașină electrică pe an

Încărcare rapidă

În sine, ea nu provoacă neapărat degradarea accelerată a bateriei, dar sarcina termică crescută poate deteriora componentele interne ale celulei bateriei. Deteriorarea acestor componente interne ale bateriei duce la scăderea numărului de ioni Li care se pot transfera de la catod la anod. Cu toate acestea, gradul de degradare cu care se confruntă bateriile nu este atât de mare pe cât ar putea crede unii.

La începutul deceniului trecut, Laboratorul Național Idaho a testat patru Nissan Leaf 2012, două încărcate cu un încărcător de acasă de 3,3 kW și celelalte două încărcate strict la stații rapide de 50 kW DC. După 40.000 de mile, rezultatele au arătat că cel încărcat pe DC a avut doar trei procente mai multă degradare. 3% vă vor reduce în continuare intervalul, dar temperatura ambientală părea să aibă un efect mult mai mare asupra capacității totale.

Temperaturi ambientale

Temperaturile mai scăzute pot încetini rata de încărcare a unui vehicul electric și pot limita temporar autonomia totală. Temperaturile calde pot fi benefice pentru încărcare rapidă, dar expunerea prelungită la condiții calde poate deteriora celulele. Deci, dacă mașina dvs. stă afară pentru perioade lungi de timp, cel mai bine este să o lăsați conectată, astfel încât să poată utiliza puterea de la țărm pentru a condiționa bateria.

Kilometraj

Ca orice altă baterie reîncărcabilă Li-Ion, cu cât mai multe cicluri de încărcare, cu atât mai multă uzură a celulei. Tesla a raportat că Model S va observa o degradare de aproximativ 5% după ce a depășit 25.000 de mile. Potrivit graficului, alte 5% se vor pierde după aproximativ 125.000 de mile. Desigur, aceste numere au fost calculate prin abaterea standard, așa că există probabil valori aberante cu celule defecte care nu au fost afișate în grafic.

Timp

În 2016, Mark Larsen a raportat că Nissan Leaf ar pierde aproximativ 35% din capacitatea bateriei la sfârșitul unei perioade de opt ani. Deși acest procent este mare, se datorează faptului că este un Nissan Leaf mai vechi, despre care se știe că suferă de degradare severă. Opțiunile cu baterii răcite cu lichid ar trebui să aibă procente mult mai mici de degradare.

Nota editorului: Chevrolet Volt, în vârstă de șase ani, arată încă că folosește 14,0 kWh după ce a consumat o baterie plină. 14,0 kWh a fost capacitatea sa utilizabilă când era nou.

Masuri preventive

Pentru a vă menține bateria în cea mai bună stare posibilă pentru viitor, este necesar să aveți în vedere următoarele lucruri:

  • Dacă este posibil, încercați să lăsați automobilul conectat dacă stați o perioadă lungă de timp în lunile de vară. Dacă conduceți un Nissan Leaf sau un alt vehicul electric fără baterii răcite cu lichid, încercați să le păstrați într-o zonă umbrită în zilele mai calde.
  • Dacă mașina dumneavoastră electrică are opțiunea disponibilă, precondiționați-o cu 10 minute înainte de a conduce în zilele caniculare. În acest fel, puteți preveni supraîncălzirea bateriei chiar și în cele mai calde zile de vară.
  • După cum am menționat mai sus, 50 kW DC nu este atât de dăunător pe cât cred majoritatea, dar dacă rămâneți în oraș, încărcarea AC este mai ieftină și, de obicei, mai convenabilă. În plus, studiul menționat anterior nu a inclus încărcătoare de 100 sau 150 kW, pe care majoritatea vehiculelor electrice noi le pot utiliza.
  • Evitați ca mașina să rămână sub 10-20% din baterie. Toate vehiculele electrice au o capacitate de utilizare mai mică a bateriei, dar evitarea atingerii zonelor critice ale bateriei este o bună practică.
  • Dacă conduceți un Tesla, Bolt sau orice alt vehicul EV cu un limitator manual de încărcare, încercați să nu depășiți 90% în timpul conducerii de zi cu zi.

Există vehicule electrice pe care ar trebui să le evit?

Aproape fiecare vehicul electric folosit are o garanție de 8 ani/160.000 de mile pentru baterie, care acoperă degradarea dacă capacitatea bateriei scade sub 70%. Deși acest lucru va oferi liniște sufletească, este totuși important să cumpărați unul cu suficientă garanție rămasă.

Ca regulă generală, orice achiziție veche sau cu kilometraj mare ar trebui luată în considerare cu prudență. Tehnologia bateriei disponibilă astăzi este mult mai avansată decât tehnologia de acum un deceniu, așa că este vital să vă planificați achiziția în consecință. Este mai bine să cheltuiți puțin mai mult pe un vehicul electric nou folosit decât să plătiți pentru o reparație a bateriei în afara garanției.