După cum reiese și din titlu, Tesla rezistă cu stoicism în fața crizei de componente care a afectat multe industrii. Producătorul american reușește să se mențină în top și se bucură de prosperitate. Dar cum totul pe lumea aceasta are un preț, și compania lui Elon Musk trebuie să recurgă la unele metode mai neortodoxe pentru a se asigura că cercul profiturilor nu este rupt.
Recent, tot mai mulți utilizatori constată că mașinile Tesla pe care le-au cumpărat vin lipsite de porturile USB-C de la bord și/sau de pe scaunele pasagerilor, de altfel unul din standardele industriei auto în anul curent. Mașinile cu pricina sunt Model 3 și Model Y, și deși unii cumpărători sunt avertizați în prealabil, alții nu descoperă buba decât atunci când deja și-au cumpărat mașinile și le-au fost livrate.
Care este motivul din spatele acestor lipsuri? Păi, criza de componente, logic. Pare că Tesla adoptă metoda „quantity over quantity”, întrucât aceștia fac tot posibilul să producă și să vândă mașini în continuare. Unele voci spun că producătorul va instala porturile lipsă în decembrie, însă nu este clar dacă toți păgubiții vor primi aceste retușuri.
Tesla: „Dar și ăla face la fel…”
Între timp, Tesla s-a oprit din a le mai răspunde publicațiilor, și se crede că divizia sa de PR a fost suspendată. Totuși, compania lui Elon Musk nu este singura care s-a rezumat la astfel de practici. Chiar și BMW a început să-și livreze unele vehicule fără ecranele tactile de la bord. Alți producători și-au amânat livrările, au oprit producția sau și-au rugat clienții să aștepte mai mult decât de obicei.
Cu Tesla, lipsa porturilor USB afectează nu doar conectivitate, dar și posibilitatea încărcării wireless. La modul general, astfel de caracteristici sunt mai degrabă un lux, dar lumea are pretenții de la Tesla să le includă, având în vedere prețurile usturătoare ale mașinilor sale.