Diverse Tech

Adobe a construit un instrument de deepfake, dar nu știe ce să facă cu el

Adobe a construit un instrument de deepfake, dar nu știe ce să facă cu el octombrie 27, 2021
Adobe-project-morpheus.0

Deepfake-urile au avut un impact enorm asupra lumii editării imaginilor, audio și video, așa că de ce nu se implică Adobe, gigantul corporativ al lumii conținutului? Ei bine, răspunsul scurt este că este – dar încet și cu grijă. La conferința anuală Max a companiei de astăzi, a dezvăluit un instrument prototip numit Project Morpheus care demonstrează atât potențialul, cât și problemele integrării tehnicilor deepfake în produsele sale.

Proiectul Morpheus este practic o versiune video a filtrelor neurale ale companiei, introdusă în Photoshop anul trecut. Aceste filtre folosesc învățarea automată pentru a ajusta aspectul unui subiect, ajustând lucruri precum vârsta, culoarea părului și expresia feței (pentru a schimba o privire de surpriză într-una de furie, de exemplu). Morpheus aduce aceleași ajustări conținutului video în timp ce adaugă câteva filtre noi, cum ar fi capacitatea de a schimba părul facial și ochelarii. Gândiți-vă la el ca la un ecran de creare a personajelor pentru oameni.

PROIECTUL MORPHEUS ESTE UN INSTRUMENT DEEPFAKE, DEȘI ADOBE NU ÎL VA NUME AȘA

Rezultatele nu sunt cu siguranță impecabile și sunt foarte limitate în domeniul de aplicare în raport cu lumea mai largă a deepfake-urilor. Puteți face doar mici ajustări prestabilite la aspectul oamenilor care se confruntă cu camera și nu puteți face lucruri precum schimburi de fețe, de exemplu. Dar calitatea se va îmbunătăți rapid și, deși funcția este doar un prototip deocamdată, fără nicio garanție că va apărea în software-ul Adobe, este în mod clar ceva ce compania investighează serios.

Totuși, ceea ce este și proiectul Morpheus este un instrument de deepfake – ceea ce este potențial o problemă. Una mare. Pentru că deepfake-urile și tot ceea ce este asociat cu ele – de la pornografia neconsensuală la propaganda politică – nu sunt tocmai bune pentru afaceri.

Acum, având în vedere flexibilitatea cu care definim deepfakes în aceste zile, Adobe a făcut astfel de instrumente de ani de zile. Acestea includ filtrele neuronale menționate mai sus, precum și instrumente mai funcționale, cum ar fi mascarea și segmentarea asistată de AI. Dar Proiectul Morpheus este, evident, mult mai deepfakey decât eforturile anterioare ale companiei. Totul este despre editarea înregistrărilor video cu oameni – în moduri pe care mulți le vor găsi probabil ciudate sau manipulatoare.

Schimbarea expresiei faciale a cuiva într-un videoclip, de exemplu, ar putea fi folosită de un regizor pentru a realiza o interpretare proastă, dar ar putea fi folosită și pentru a crea propagandă politică – de ex. făcându-i pe un disident întemnițat să pară relaxat în filmările instanței, atunci când sunt într-adevăr înfometați. Este ceea ce politicienii numesc „tehnologie cu dublă utilizare”, care este un mod rapid de a spune că tehnologia este „uneori poate bună, alteori poate rahat”.

Acesta este, fără îndoială, motivul pentru care Adobe nu a folosit o dată cuvântul „deepfake” pentru a descrie tehnologia în niciunul dintre materialele de informare pe care le-a trimis către The Verge. Și când am întrebat de ce a fost acest lucru, compania nu a răspuns direct, ci a dat un răspuns lung despre cât de serios ia amenințările reprezentate de deepfakes și ce face cu ele.

Eforturile Adobe în aceste domenii par implicate și sincere (se concentrează în cea mai mare parte pe scheme de autentificare a conținutului), dar nu atenuează o problemă comercială cu care se confruntă compania: aceleași instrumente de deepfake care ar fi cele mai utile bazei de clienți sunt acelea. care sunt, de asemenea, potențial cele mai distructive.

Luați, de exemplu, capacitatea de a lipi fața cuiva pe corpul altcuiva – probabil aplicația ur-deepfake care a declanșat toată această problemă. S-ar putea să doriți o astfel de schimbare a feței din motive legitime, cum ar fi acordarea licenței pentru asemănarea lui Bruce Willis pentru o serie de anunțuri mobile în Rusia). Dar este posibil să creați și pornografie neconsensuală pentru a hărțui, intimida sau șantaja pe cineva (de departe cea mai comună aplicație rău intenționată a acestei tehnologii).

Indiferent de intenția dvs., dacă doriți să creați acest tip de deepfake, aveți o mulțime de opțiuni, dintre care niciuna nu provine de la Adobe. Puteți angaja un studio de conținut deepfake de tip boutique, puteți discuta cu un software open-source sau, dacă nu vă deranjează că schimburile de fețe sunt limitate la meme-uri și gif-uri preaprobate, puteți descărca o aplicație. Ceea ce nu poți face este să pornești Adobe Premiere sau After Effects. Deci se va schimba asta în viitor?

Este imposibil de spus cu siguranță, dar cred că este cu siguranță o posibilitate. La urma urmei, Adobe a supraviețuit apariției „Photoshopped” devenind prescurtarea pentru imaginile editate digital în general, și adesea cu conotații negative. Și, în bine și în rău, deepfake-urile își pierd încet propriile asocieri negative pe măsură ce sunt adoptate în proiecte mai populare. Proiectul Morpheus este un instrument de deepfake cu niște balustrade serioase (puteți face doar modificări prescrise și nu există nicio schimbare a feței, de exemplu), dar arată că Adobe este hotărât să exploreze acest teritoriu, probabil în timp ce evaluează reacțiile industriei și publicului.

Se cuvine ca, deoarece „deepfake” a înlocuit „Photoshopped” ca acuzație de referință de fals în sfera publică, Adobe se simte probabil lăsat deoparte. Proiectul Morpheus sugerează că poate ajunge din urmă în curând.