Tech

Air Force One care poate depăşi de 5 ori viteza sunetului

Air Force One care poate depăşi de 5 ori viteza sunetului august 10, 2020
Air Force One

Un start-up aerospațial a câștigat doar un contract pentru a dezvolta un avion Air Force One care poate depăşi de 5 ori viteza sunetului.

Iată o privire timpurie a motorului care ar putea zbura de la New York la Paris în 90 de minute.

Un start-up aerospațial numit Hermeus tocmai a câștigat un contract al Forțelor Aeriene din SUA pentru a dezvolta un avion prezidențial ce poate depăşi de 5

ori viteza sunetului.

Forța aeriană hipersonică One, care ar putea să zboare de la New York la Paris în 90 de minute, este la cel puțin 10 ani distanță de realitate.

Guvernul urmează să preia noi avioane Boeing 747-8 pentru a înlocui flota prezidențială anul viitor.

Hermeus a probat cu succes un model al motorului său în martie, dorind astfel dezvoltarea unei aeronave de verificare.

O companie aerospațială numită Hermeus a anunțat joi un contract cu Direcția Prezidențială și Executivă a Transportului Aerian pentru a dezvolta o

aeronavă hipersonică pentru flota prezidențială.

În timp ce următorul Air Force One, un 747-8 modificat, urmează să fie livrat de Boeing anul viitor, contractul Hermeus privește înlocuirea sa.

Hermeus a declarat că a câștigat contractul după ce a proiectat, construit și testat cu succes un prototip al unui motor capabil să propulseze un avion ce

poate depăşi de 5 ori viteza sunetului – aproximativ 3.300 mph. Mach 5 reprezintă delimitarea între vitezele supersonice și cele hipersonice.

Compania a finalizat aceste teste în martie, a raportat Aviation Week.

Hermeus îşi doreşte construirea unui vehicul demonstrativ a declarat Skyler Shuford. Un comunicat de presă a anunţat că o parte a proiectului se va

concentra pe integrarea cerințelor Forței Aeriene în proiectele avionului.

Hermeus a apărut anul trecut, anunțând planurile de a dezvolta un avion Mach 5 care ar putea zbura de la New York la Paris în aproximativ 90 de minute.

Ars Technica a raportat în mai 2019 că compania a ridicat o rundă inițială de finanțare, condusă de Khosla Ventures, pe care a folosit-o pentru a dezvolta

prototipul.

Hermeus a spus că va folosi un motor cu ciclu combinat pe bază de turbină pentru sistemul de propulsie, potrivit raportului.

La vremea respectivă, Hermeus a spus că intenționează să folosească în mare parte tehnologie și materiale existente pentru a realiza călătorii hipersonice.

„Putem face un vehicul să zboare atât de rapid cu tehnologia de astăzi”, a spus Glenn Case, un cofondator și ofițerul tehnologic principal, într-un videoclip

publicat în primăvara acestui an.

“Nu intrăm în nimic prea miraculos”, a declarat Shuford pentru Ars Technica anul trecut. „Vrem să facem inginerie, nu știință.”

Începând de joi, compania a listat aproximativ 10 posturi deschise, inclusiv pentru inginerii de propulsie și de aeronave.

Forțele aeriene americane au acordat lui Hermeus Corporation un contract de 1,5 milioane de dolari pentru a evaluarea şi dezvoltarea unei aeronave pentru

viitoarea flotă prezidențială și executivă Airlift.

Flota prezidențială și executivă a SUA, în prezent, include un Boeing VC-25A, un 747-200B modificat, care este cunoscut în mod popular prin semnul său

“Air Force One” atunci când președintele SUA călătoreşte la bordul acestuia.

Hermeus este o companie ce a fost fondată în 2018.

Motorul off-raft este modificat pentru a acoperi zborul hipersonic, spune AJ Piplica, director executiv și cofondator al Hermeus.

Compania lucrează acum la o versiune a motorului care ar fi de aproximativ 10 ori mai mare decât a prototipului său de subscale, spune Piplica.

Startup-ul proiectează, de asemenea, o aeronavă de demonstrație autonomă, fără echipaj, pentru a putea testa motorul în timpul zborului.

Până la sfârșitul anului 2020, Hermeus intenționează să își finalizeze campania de dezvoltare la sol a motorului la scară completă.

Piplica refuză să spună dacă USAF vizează o forță aeriană hipersonică One. Tehnic, orice aeronavă, indiferent dacă este VC-25A sau un transport executiv

mai mic, precum Boeing C-40 Clipper, bazat pe 737, este denumită Air Force One atunci când președintele american zboară la bordul acestuia.

„Ei analizează cum ar putea arăta unele dintre perioadele următoare ale flotei lor, spre sfârșitul deceniului și după aceea”, spune Piplica.

„Utilizând investițiile comerciale pentru a conduce noile tehnologii în Forța Aeriană, suntem capabili să maximizăm rambursarea investițiilor noastre în cadrul Departamentului Apărării.”