Pasagerii au drepturi, indiferent că merg cu autocarul, trenul sau avionul. În mod normal şi corect, industria transporturilor este reglementată prin drepturi şi obligaţii de ambele părţi, pasageri şi operatori.
Însă cum ştim care ne sunt drepturile? Ce facem când o călătorie nu decurge conform planurilor noastre şi o frumoasă vacanţă se transformă într-un mare stres? Indiferent dacă este vorba de un zbor anulat, de faptul că hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac față mult mai ușor situației dacă își cunosc drepturile.
Şi ca totul să fie la îndemână, Comisia Europeană a lansat o aplicaţie cu “Drepturile pasagerilor în UE” specială pentru smartphone-uri şi tablete. Aceasta este compatibilă cu platformele: iOS pentru iPhone și iPad, Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7. Aplicația este disponibilă în 22 de limbi și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.
Am testat aplicaţia şi este foarte utilă. În primul rând informaţia este foarte bine structurată şi sintetizată. În funcţie de problema întâmpinată, aplicaţia vă informează care vă sunt drepturile şi ce puteţi să faceţi ca să o rezolvaţi. În cazul în care considerați că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicația vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactați pentru a depune o reclamație.
Vă recomandăm să vă instalaţi aplicaţia când plecaţi la drum şi vă dorim călătorie plăcută şi fără probleme!