Software Tech

Apple vă permite în sfârșit să raportați scam-urile de pe App Store

Apple vă permite în sfârșit să raportați scam-urile de pe App Store octombrie 6, 2021
App Store

În urmă cu o lună, am prezentat o listă cu opt lucruri evidente pe care Apple le-ar putea face pentru a dovedi că pune utilizatorii App Store înaintea profiturilor. Astăzi am aflat că compania a acționat după cel puțin una dintre aceste idei: Apple vă va permite acum să raportați direct o aplicație frauduloasă din listarea sa în App Store cu o versiune nouă și îmbunătățită a butonului „Raportați o problemă”.

După cum subliniază Richard Mazkewich și vânătorul de înșelătorii Kosta Eleftheriou pe Twitter, butonul nu numai că a revenit la listele de aplicații individuale pentru prima dată în ultimii ani, ci include acum o opțiune dedicată „Raportați o înșelătorie sau o fraudă” în meniul derulant.

Până la iOS 15, singurul mod prin care puteai găsi acest buton era să derulezi până la capătul filei Aplicații sau Jocuri din App Store, să fii expulzat la un site web unde ar trebui să te conectezi din nou. Apoi, puteți alege dintre „Raportați activități suspecte”, „Raportați o problemă de calitate”, „Solicitați o rambursare” sau „Găsiți conținutul meu”. Niciuna dintre opțiuni nu oferea o modalitate clară de a raporta o înșelătorie, iar „Raportați activități suspecte” vă va redirecționa către Asistența Apple.

Pentru a adăuga insultă la rănire, Apple v-ar permite să raportați „o problemă de calitate” doar dacă ați fi plătit deja bani (și astfel ați căzut pentru înșelătorie).

Dar acum, se pare că fiecare aplicație gratuită cu achiziții în aplicație pare să ofere opțiunea „Raportați o problemă”. Am verificat o mână de aplicații pe care nu le-am plătit niciodată (dar le-aș fi putut) și toate au afișat butonul. Veți fi totuși expulzat pe un site web unde va trebui să vă conectați, dar, în general, acest lucru pare un pas înainte. Desigur, marea întrebare este dacă Apple va lua măsuri cu privire la aceste rapoarte. Un alt lucru pe care l-am subliniat luna trecută este că Apple are doar 500 de recenzori de aplicații umane – comparativ cu 15.000 de moderatori de conținut la Facebook, 20.000 la Google și, da, 2.200 la Twitter (o companie departe de a fi cea mai valoroasă și profitabilă din lume) .

În mod curios, ar putea exista și unele mișcări pe acest front: Eleftheriou mi-a subliniat că Apple a început să angajeze pentru un post de „ASI Investigator” pe 8 septembrie. „Anchetatorii ASI sunt responsabili pentru investigarea aplicațiilor și tendințelor frauduloase, precum și a dezvoltatorilor implicați”, se arată într-o parte a postării.

Păcat că nu mai există postarea de locuri de muncă; a fost dat jos.

Poate că, cel puțin, sistemele automate Apple pot folosi noile date pentru a suna alarma atunci când o aplicație de înșelătorie trece de un prag predefinit.

Apple pare cu siguranță că ascultă valul recent de furie din jurul App Store. În plus față de o varietate de mici concesii forțate ca urmare a controlului judiciar și de reglementare, Apple tocmai a început să le permită utilizatorilor să revizuiască propriile aplicații ale companiei pe care le include cu fiecare iPhone. Podcast-urile Apple, vremea și chiar aplicația Calculator încorporată sunt un joc corect pentru recenzii furioase de 1 stea. Imunitatea față de controlul utilizatorilor poate să nu fie cel mai flagrant avantaj pe care Apple l-a avut în propriul App Store, dar este plăcut să vezi compania nivelând chiar și puțin câmpul de joc.

Iată celelalte sugestii pe care le-am avut pentru App Store-ul Apple și un scurt istoric al modificărilor semnificative ale politicilor pe care Apple le-a făcut de-a lungul anilor. Da, ținem evidența.