Vă puteţi imagina că rulaţi pe autostradă în noua maşină electrică dotată cu cea mai nouă baterie auto pe bază de grafen. Aţi rămas fără baterie? In timp ce aceasta se încarcă, vă puteţi retrage pentru a servi masa şi pentru a vă odihni.
Când bateria este încărcată sau aproape încărcată, vă puteţi continua drumul fără probleme.
Acesta este viitorul transportului pe care unii oameni de știință promit că va veni curând. Ei spun că, prin supraalimentarea bateriilor cu grafen totul se va încărca mai rapid, va avea mai multă energie, nu va costa foarte mult, ajutând astfel la îndepărtarea combustibililor care distrug planetele.
Chip Breitenkamp, om de știință în domeniul polimerilor și vicepreședinte al dezvoltării afacerilor la compania de baterii grafen NanoGraf a afirmat că grafenul este un material excelent pentru baterii. El consideră că această tehnologie poate face ca bateriile auto să se încarce mai rapid și să împrăştie căldura mai eficient. Cu alte cuvinte, aparatura electrică nu se mai supraîncălzeşte, rezistă mai mult, iar mașinile electrice se pot încărca mult mai rapid.
Grafenul joacă un rol important în alimentarea unui viitor electric de durată.
NanoGraf a afirmat că bateriile pe bază de grafen au înregistrat o creștere de 50% a timpului de funcționare a acestora comparativ cu cele de tipul litiu-ion.
De-a lungul deceniilor, producătorii de baterii le-au considerat eficiente pe cele pe bază de litiu şi siliciu, însă litiul are două probleme majore: conduce electricitatea într-un mod necorespunzător și, pe măsură ce se descarcă, tinde să se deformeze ajungând să crape. Insă amestecul de litiu cu grafen ar putea rezolva ambele probleme. Grafenul are rol conductiv, permițând astfel scurgerea electricității și rigid, ajutând litiul să-şi păstreze forma.
Christos Athanasiou, inginer la Universitatea Brown a afirmat că grafenul dispune de o conductivitate electronică foarte mare şi că are proprietăți mecanice foarte bune.
Un alt avantaj este acela că, întrucât rezistența grafenului oferă bateriilor mai multe cicluri de viaţă, se pot încărca rapid.
Samuel Gong a declarat că el consideră că tehnologia de care dispune compania sa ar putea încărca o mașină în mai puțin de o oră.
Gong a afirmat că este o baterie ieftină, cu o densitate și o performanță energetică mult mai ridicate. El consideră că bateriile pe bază de grafen sunt mult mai importante în evoluţia tehnologiei decât toate celelalte.
Nanograf colaborează deja cu două firme: o firmă producătoare de scule electrice şi o alta producătoare de baterii auto pentru automobilele electrice.
Gong a declarat că Real Graphene conduce deja autobuze alimentate cu baterii auto pe bază de grafen, însă, la întrebarea dacă bateriile respectă normele corespunzătoare, acesta nu a comentat nimic.
Athanasiou a afirmat că, în ultimii 15 ani, întreaga comunitate de stocare a energiei a făcut foarte multe lucrări pentru a realiza un material nanocompozit bun şi pentru a face ca acest anod de siliciu grafen să aibă proprietățile dorite.
Aceste nanomateriale oferă proprietăți mult mai bune: de exemplu, oxidul de grafen se amestecă mai bine cu siliciu. Prin utlizarea redusă a acestuia, el poate oferi proprietăți și mai bune.
Cu alte cuvinte, de mulţi ani grafenul se află într-o stare continuă de schimbare a lumii. Dar, odată cu scăderea costurilor de producție, mai multe firme au declarat că, începând de anul viitor, bateriile lor vor fi de vânzare pe dispozitive mici, cum ar fi sculele electrice.
Mulţi au declarat că bateriile auto pentru vehicule electrice necesită mai multe cicluri de testare. Cu alte cuvinte, astfel de baterii trebuie testate aproximativ patru ani. Este foarte important cât timp durează aceste baterii, dacă funcţionează şi câtă siguranţă oferă.