Într-o încercare de a modifica imaginea generală asupra companiei, cei de la Dell vor simplifica structura brand-urilor cunoscute până acum şi vor păstra doar trei dintre ele: Inspiron, XPS şi Alienware, fiecare dedicat unui anumit tip de public.
Studio, Studio XPS, Adamo XPS…prea multe combinaţii de nume pot crea confuzii la nivelul consumatorilor. Aşa s-au gândit cei de la Dell, care îşi propun acum să simplifice de tot structura brand-urilor şi să păstreze doar trei principale – Inspiron, XPS şi Alienware, fiecare dintre ele dedicat unui anumit tip de public. Cel puţin aşa sugerează o serie de executivi de la Dell.
Astfel, linia Inspiron va ilustra “Casual computing”, fiind dedicată celor care au nevoie de un computer pentru activităţile zilnice – să stea în legătură cu prietenii pe reţelele sociale, să citească şi să editeze documente office, să “împărtăşească experienţe”. Aceasta va reprezenta zona Mainstream.
În continuare, seria XPS va reprezenta “Premium Performance Experience”, desktop-uri şi laptop-uri dedicate tuturor celor care au nevoie de performanţă în domeniul media, tehnologie de ultimă generaţie, dar şi un design profesionist, deosebit.
Nu în cele din urmă, brand-ul Alienware rămâne dedicat zonei jocurilor, sub deviza “Gaming Supermacy”. Vorbim aici de putere şi posibilitatea customizării în funcţie de dorinţele utilizatorilor. Atât Alienware cât şi XPS vizează consumatorii aflaţi în căutare de performanţe.
Aceasta mişcare face parte dintr-o strategie mai mare de marketing care urmăreşte schimbarea percepţiei asupra companiei Dell, de la un brand low cost la o companie care oferă utilizatorilor posibilitatea de a alege. Campania întreagă de marketing va costa într-un final sute de milioane de dolari, conform declaraţiilor lui Paul-Henri Ferrand, Dell CMO.
În ceea ce priveşte produsele precum Adamo sau Adamo XPS, acestea vor fi lansate anul viitor sub seria XPS, conform declaraţiilor lui Ed Boyd, Dell VP.