Tech Social Media

Facebook vrea să își schimbe numele și să lase trecutul în urmă

Facebook vrea să își schimbe numele și să lase trecutul în urmă

Facebook plănuiește să își schimbe identitatea, iar prima dintre schimbări o va suferi chiar numele. Această măsură face parte din planul gigantului tech de a construi un așa numit metaverse. Schimbarea de nume va fi anunțată de Mark Zuckerberg în cadrul conferinței anuale Connect, care va avea loc pe 28 Octombrie 2021.

Chiar dacă plănuiește să anunțe schimbarea în cadrul marelui eveniment, CEO-ul Facebook ar putea face informația publică chiar și mai devreme. Și înainte să vă întrebați pe ce rețea de socializare veți sta, trebuie să menționez că este foarte probabil ca această schimbare să afecteze doar compania mamă. Știți voi, cum a făcut Google când a devenit Alphabet, dar este încă Google. Doar că de această dată, vom avea un ecosistem care mai cuprinde Instagram, WhatsApp, Oculus și multe altele.

Iar toate acestea conduc spre metaverse-ul la care tot visează Zuckerberg și încercarea de a schimba părerea publicului care consideră Facebook doar o rețea de socializare. Iar asta se simte în spatele cortinei, divizia care se ocupă de ochelarii cu realitate augmentată însumând nu mai puțin de 10.000 de muncitori.

facebook ochelari vr2

Facebook vrea să fugă de fantomele trecutului

În ultimii ani am fost martorii unor scandaluri istorice între Facebook și… păi, cam toată lumea. Iar schimbarea numelui companiei mamă este o mișcare inteligentă din acest punct de vedere. Până la urmă, având un nume asociat direct cu cea mai (controversată) populară rețea de socializare din lume are și dezavantajele sale, iar viitoarele scandaluri ar putea afecta soarta companiei ca întreg, chiar dacă fiecare substrat al acesteia este (oarecum) independent.

Bine, aș fi măgar să iau apărarea Facebook în cazul de față, dar dacă privim lucrurile dintr-un unghi ceva mai business, este ușor să înțelegem care e treaba cu schimbarea asta. Și poate că Zucc s-a plictisit să fie mereu în lumina reflectoarelor pentru cele mai greșite motive și vrea să se concentreze și pe alte arii.

Una dintre acestea ar putea fi chiar divizia de ochelari AR despre care am vorbit mai devreme. Un indiciu referitor la noua denumire vine tot din această direcție, întrucât numele primului model (încă nelansat) de ochelari este Horizon. De curând, aplicația asociată cu aceștia a fost botezată Horizon Worlds, iar pentru o perioadă scurtă a existat și un așa numit Horizon Workrooms, adică un fel de Google Classroom dar pentru corporatiști.