Facebook intenționează să-și schimbe numele companiei săptămâna viitoare pentru a reflecta accentul pe construirea metaversului, potrivit unei surse cu cunoștințe directe a problemei.
Viitoarea schimbare de nume, despre care CEO-ul Mark Zuckerberg intenționează să vorbească la conferința anuală Connect a companiei din 28 octombrie, dar care ar putea fi dezvăluită mai devreme, este menită să semnaleze ambiția gigantului tehnologic de a fi cunoscut mai mult decât social media și toate relele pe care le implică . Rebrand-ul ar poziționa probabil aplicația Facebook albastră ca unul dintre multele produse ale unei companii-mamă care supraveghează grupuri precum Instagram, WhatsApp, Oculus și multe altele. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze această poveste.
Facebook are deja peste 10.000 de angajați care construiesc hardware pentru consumatori, cum ar fi ochelarii AR, despre care Zuckerberg crede că vor fi în cele din urmă la fel de omniprezente ca smartphone-urile. În iulie, el a declarat pentru The Verge că, în următorii câțiva ani, „vom trece efectiv de la oameni care ne consideră în primul rând o companie de social media la o companie cu metavers”.
O rebrand ar putea, de asemenea, să servească pentru a separa în continuare lucrarea futuristă asupra căreia se concentrează Zuckerberg de analiza intensă pe care Facebook o are în prezent, pentru modul în care operează platforma sa socială astăzi. Un fost angajat transformat în denunțare, Frances Haugen, a scos recent o mulțime de documente interne înfricoșătoare la The Wall Street Journal și a depus mărturie înaintea Congresului. Autoritățile de reglementare antitrust din SUA și din alte părți încearcă să distrugă compania, iar încrederea publicului în modul în care Facebook face afaceri este în scădere.
Facebook nu este prima companie de tehnologie cunoscută care și-a schimbat numele companiei pe măsură ce ambițiile sale se extind. În 2015, Google s-a reorganizat în totalitate sub un holding numit Alphabet, parțial pentru a semnala că nu mai este doar un motor de căutare, ci un conglomerat întins cu companii care produc mașini fără șofer și tehnologie de sănătate. Și Snapchat s-a transformat în Snap Inc. în 2016, în același an în care a început să se numească „companie de camere” și a debutat prima sa pereche de ochelari de vedere Spectacles.
Mi s-a spus că noua denumire a companiei Facebook este un secret bine păzit în interiorul zidurilor sale și nu este cunoscut pe scară largă, chiar și în rândul conducerii sale depline. Un posibil nume ar putea avea ceva de-a face cu Horizon, numele versiunii VR, încă neeliberată, a Facebook-meet-Roblox pe care compania o dezvoltă în ultimii ani. Numele acelei aplicații a fost modificat recent la Horizon Worlds la scurt timp după ce Facebook a demonstrat o versiune pentru colaborarea la locul de muncă numită Horizon Workrooms.
FACEBOOK S-A PREZENTAT PENTRU O MODIFICARE MARCANTĂ
În afară de comentariile lui Zuckerberg, Facebook a pus constant bazele pentru o mai mare concentrare pe următoarea generație de tehnologie. Vara trecută a înființat o echipă dedicată de metavers. Mai recent, a anunțat că șeful AR și VR, Andrew Bosworth, va fi promovat la funcția de director tehnologic. Și acum doar câteva zile, Facebook a anunțat planuri de a angaja încă 10.000 de angajați pentru a lucra la metaverse în Europa.
Metaversul „va fi un accent mare și cred că acesta va fi doar o mare parte a capitolului următor pentru modul în care internetul evoluează după internetul mobil”, a declarat Zuckerberg pentru The Verge’s Casey Newton în această vară. „Și cred că va fi următorul mare capitol și pentru compania noastră, cu adevărat dublându-ne în acest domeniu.”
Lucrurile complicate sunt că, deși Facebook a promovat puternic ideea metaversului în ultimele săptămâni, nu este încă un concept pe larg înțeles. Termenul a fost inventat inițial de romancierul SF Neal Stephenson pentru a descrie o lume virtuală în care oamenii scapă dintr-o lume distopică, reală. Acum este adoptat de una dintre cele mai mari și controversate companii din lume – și va trebui să explice de ce merită să se scufunde propria lume virtuală.