Tech Masini

Ford amână lansarea funcției sale „hands-free” BlueCruise de asistență pentru șofer până în 2022

Ford amână lansarea funcției sale „hands-free” BlueCruise de asistență pentru șofer până în 2022

BlueCruise, funcția de asistență pentru șofer „mâini libere”, pe care Ford o vede ca un concurent viabil pentru Super Cruise de la GM și Autopilot de la Tesla, nu va ajunge la proprietarii de mașini până în primul trimestru al anului 2022, au declarat directorii companiei miercuri seară. Inițial, producătorul de automobile plănuise să introducă o actualizare de software over-the-air (OTA) care să activeze BlueCruise pentru anumiți clienți Ford înainte de sfârșitul anului 2021.

Într-un apel pentru câștiguri cu investitorii, CEO-ul Ford, Jim Farley, a spus că inginerii companiei au nevoie de puțin mai mult timp pentru a face sistemul avansat de asistență pentru șofer (ADAS) mai ușor de utilizat pentru clienți.

„Am vrut să îmbunătățim experiența clienților”, a spus Farley.

„Așa că am respins-o în ceea ce privește o OTA, deoarece ne dorim să fie mult mai simplu pentru client decât era planificat inițial. Și asta necesită puțină planificare pentru a se consolida. Adesea, aceste sisteme de nivel 2 necesită mai multe actualizări ale mașinii. Vrem să fie foarte simplu. Asta a necesitat puțin mai multă muncă din partea echipei noastre.”

„VREM SA FIE FOARTE SIMPLU. A fost nevoie de un pic mai multă muncă din partea ECHIPEI NOASTRE.”
Sistemele de nivel 2, așa cum sunt definite de nivelurile de automatizare ale Societății pentru Ingineri Auto, funcționează în concordanță cu o serie de caracteristici distincte, cum ar fi controlul adaptiv al vitezei de croazieră, frânarea automată de urgență, asistența la menținerea benzii, detectarea punctului mort, monitorizarea pietonilor și semnul de oprire. detectare. Aceste sisteme nu fac vehiculul autonom, deoarece șoferii trebuie să rămână vigilenți și să stea cu ochii pe drum.

Ford a inclus, de asemenea, un sistem activ de monitorizare a șoferului sub forma unui senzor cu infraroșu pe coloana de direcție care urmărește ochii șoferului pentru a se asigura că îi ține pe drum. În acest fel, șoferii își pot lua tehnic mâinile de pe volan pe „porțiuni precalificate ale autostrăzilor divizate” pe care Ford le-a cartografiat.

Ford a spus că în prezent livrează camionete F-150 2021 și SUV-uri Mustang Mach-E 2021 clienților cu funcționalitate BlueCruise, dar că sistemul nu va fi activat până când actualizarea software-ului OTA este gata.

„Având în vedere importanța acestei actualizări tehnologice, am reprogramat actualizarea BlueCruise over-the-air, astfel încât să putem oferi clienților cea mai înaltă calitate posibilă”, a spus un purtător de cuvânt.

Ford a anunțat că se așteaptă să vândă peste 100.000 de vehicule echipate cu BlueCruise în primul an, pe baza vânzărilor companiei și a previziunilor privind ratele de acceptare.

Consumatorii de mașini sunt cu siguranță atrași de mai multe sisteme de înaltă tehnologie, mai ales dacă pot promite o experiență de conducere mai sigură și mai lipsită de stres. Un sondaj realizat de Edmunds la sfârșitul anului 2017 a constatat că 58% dintre cumpărătorii de mașini ar plăti un plus de 1.000 USD sau mai mult pentru un vehicul echipat cu elemente de siguranță activă.

ADAS a crescut foarte competitiv în industria auto, deoarece producătorii de automobile caută să lanseze sisteme mai avansate pentru clienți. GM a anunțat recent o nouă versiune a Super Cruise numită „Ultra Cruise”, care – când va fi livrat în 2023 – va acoperi „95%” din toate scenariile de conducere. Între timp, Tesla își împinge software-ul beta „Full Self-Driving” pe tot mai mulți clienți, în ciuda avertismentelor din partea autorităților de reglementare că sistemul este comercializat în mod înșelător ca un sistem complet autonom.