Tech

HP Brand Store la 1 an

HP Brand Store la 1 an

Şi iată ca a trecut 1 an de la deschiderea magazinului HP Brand Store, singurul din Europa. Oficial, 1 an s-a împlinit în noiembrie, dar aniversarea a fost marcată printr-o conferinţă de presă ce a avut loc ieri dimineaţă. Mai jos aveţi comunicatul de presă prin care sunt anunţate şi rezultatele financiare.

HP Brand Store, primul concept store HP deschis în Europa, împlineşte deja un an de la deschidere. Amplasat în Plaza România din Bucureşti şi operat în parteneriat cu Altex, liderul pieţei locale de retail de electronice şi electrocasnice, magazinul le oferă tuturor pasionaţilor de gadget-uri posibilitatea să testeze şi să achiziţioneze cele mai noi şi interesante produse HP, de la imprimante cu capabilităţi ePrint la desktopuri performante, notebookuri premium şi accesorii diverse.

La finalul primelor 12 luni de activitate, vânzările din HP Brand Store au depăşit valoarea totală de $800.000, întrecând astfel obiectivele propuse de companie în momentul deschiderii.

În acest moment, Altex este cel mai important partener de retail al HP, oferindu-le utilizatorilor cea mai largă gamă de produse şi soluţii ale companiei, gamă ce acoperă toate segmentele din portofoliu, precum şi toate palierele de preţ.

“Cu vânzări de peste 45 de milioane de euro în 2011, sectorul IT a reprezentat pentru Altex miza ultimilor ani, iar rata de creştere a fost de peste 30% faţă de anul 2009. HP reprezintă un motor important al acestei creşteri, iar HP Brand Store este o continuare firească a parteneriatului dintre cele două companii, Altex şi HP contribuind astfel la creşterea pieţei IT din Romania”, a declarat Dan Ostahie, preşedinte Altex. „Aş dori să îi transmit domnului Eric Lallier mulţumirile personale pentru contribuţia sa la semnarea primului contract HP de colaborare cu un retailer din România. A fost un pas curajos în contextul economic al sectorului electro-IT din toamna anului 2009, dar care astăzi ne răsplăteşte eforturile şi contribuie la cresterea nivelului de satisfacţie pentru clienţii din România.”

Vânzările HP în reţeaua de magazine Altex au crescut de la an la an, iar produsele companiei se numără constant în topul celor mai bine vândute produse IT din lanţul de retail.

„România este o ţară cu o piaţă IT&C aparte în Sud-Estul Europei”, a explicat Eric Lallier, HP PSG EEM General Manager. “Vorbim despre o piaţă aflată în plin proces de maturizare, cu un potenţial încă important de creştere, cu consumatori informaţi şi o competiţie sănătoasă între furnizorii de soluţii IT&C. Tocmai aceste premise sunt cele care au făcut ca, în ciuda unui context macroeconomic destul de dificil, piaţa locală de PC-uri a continuat să crească şi în acest an, în condiţiile în care alte ţări din regiune se confruntă cu o scădere a cererii şi, implicit, a vânzărilor.”

Anul 2011 a fost unul foarte bun şi pentru HP, care a reuşit să îşi consolideze poziţia atât pe piaţa de PC-uri, cât şi pe piaţa de imprimante. Astfel, conform datelor IDC, HP a fost lider al pieţei locale de PC-uri în al treilea trimestru al anului, cu o cotă de piaţă de peste 18%. Aceasta a crescut cu 3,5% faţă de perioada similară a anului trecut, HP asigurându-şi, în acest moment, un avans considerabil faţă de competitorii săi. HP şi-a menţinut, de asemenea, şi poziţia de lider de piaţă pe segmentul de imprimante în al treilea trimestru, ajungând la o cotă de 60% pe segmentul de imprimante cu cerneală şi respectiv de 36% pe segmentul de echipamente de imprimare cu laser.

Acum, la final de an, HP acordă companiei Altex premiul Best Retailer in 2011, ca semn de recunoaştere a celui mai dinamic partener pe acest segment şi de apreciere pentru susţinerea constantă, alinierea strategiei şi aportul la consolidarea poziţiei de lider a HP pe piaţa locală.