O reclamă difuzată pentru prima oară pe postul de televiziune ABC, în cadrul emisiunii “Good Morning America”, realizează o comparaţie între e-reader-ul Kindle şi iPad. Reclama ilustrează într-un mod amuzant faptul că display-ul Kindle este perfect vizibil în lumina soarelui, spre deosebire de cel al iPad-ului.
Kindle bate iPad-ul, cel puţin în ceea ce priveşte vizibilitatea ecranului în lumina directă a soarelui. Acesta este mesajul transmis de o nouă reclamă pentru Kindle 3, difuzată pentru prima oară pe postul de televiziune ABC, în cadrul emisiunii “Good Morning America”. Profitând de faptul că în America este permisă prezentarea produselor concurente în reclame şi realizarea de comparaţii, cei de la Amazon au pus în valoare două puncte tari ale noului lor Kindle în raport cu iPad-ul celor de la Apple: 1) ecranul e-Ink este perfect vizibil în lumina directă a soarelui şi 2) noul Kindle este mult mai ieftin, costând doar 139 de dolari.
Noul e-book reader Kindle 3 dispune de o mulţime de îmbunătăţiri: e mic şi uşor (cântăreşte sub 250 de grame, adică e de 3 ori mai uşor ca iPad-ul, şi măsoară 19 cm x 12 cm x 0.8 cm, adică e cu 20% mai mic decât versiunea de Kindle anterioară), costă doar 139 de dolari, vesiunea cu WiFi (mult mai puţin faţă de 400 de dolari cât costa vechiul Kindle sau 500 de dolari cât e cel mai ieftin iPad), are un display eInk îmbunătăţit şi o autonomie a bateriei de până la o lună.
Evident, iPad şi Kindle fac parte de fapt din două categorii de produse diferite. Primul este un tablet PC în toată regula, care permite utilizatorilor să folosească o multitudine de aplicaţii, în timp ce al doilea este un simplu e-book reader. Cu toate acestea, se pare că cei de la Amazon văd iPad-ul ca pe un concurent periculos al e-reader-ului lor şi încearcă aşadar să scoată în evidenţă avantajele lui Kindle ca e-reader. Această idee a fost de altfel subliniată până acum şi de o serie de studii şi sondaje realizate la nivelul pieţei, care pun în evidenţă capacitatea iPad-ului de a canibaliza diverse categorii de portabile, printre care se numără şi e-readers. De exemplu, conform unui studiu realizat de Resolve Market Research, iPad-ul afectează vânzările e-book readers: aproape jumătate (49%) dintre proprietarii unui iPad nu mai doresc să achiziţioneze un e-reader special, precum un Nook sau un Kindle. Un sondaj al ChangeWave arată că proprietarii de iPad reprezintă deja peste un sfert dintre toţi deţinătorii unui e-book reader: astfel, dintr-un total de 245 de persoane care au un e-reader, 16% deţin un iPad, iar 62% deţin un Amazon Kindle.