Pe timp de criză se pare că nimeni nu scapă cu afacerea nevătămată, nici măcar giganții de la Motorola. Aceștia au devenit faimoși mai ales pe tărâmul Statelor Unite, iar acum se pare că a venit vremea ca firma să facă restructurări de personal și să se concentreze pe mai puține produse. Deși Motorola e renumită pentru telefoanele mobile, ne aducem bine aminte că aceștia au intrat și pe cel al tabletelor cu seria Xoom.
Conform celor de la New York Times compania se pregătește să lase șomeri peste 20% dintre angajați, ceea ce înseamnă în jur de 4000 de oameni (o treime fiind din SUA). În ceea ce privește produsele, aceștia s-au hotărât să renunțe la cantitate și să se focuseze pe calitate renunțând la segmentul low end.
După cum bine știm, o parte din Motorola a fost achiziționată de Google cu 12,5 miliarde de dolari. Google are multe de spus în toate deciziile luate, iar pe lângă concedierile de care am vorbit mai devreme, se pare că 40% dintre vicepreședinți au trebuit să înfrunte aceeași decizie. În schimb, au fost angajați noi senior executives, iar activitatea de research va continua în centrele din Chicago, Sunnyvale și Beijing.
Motorola și Google încearcă acum să aducă cât mai multe tehnologii noi și să ofere o calitate cât mai bună a produselor. În ciuda deciziilor de criză, Google a declarat că parteneriatele se vor realiza ca și până acum în ceea ce privește sistemul de operare Android, fără să îi avantajeze pe cei de la Motorola în vreun fel sau altul. Nu trebuie să uităm că cei de la Google au adus Nexus 7 în parteneriat cu Asus și că acesta a venit cu ultima versiune de Android, 4.1 Jelly Bean.