Tehnologia NVIDIA G-SYNC reprezintă rezultatul unui program de cercetare și dezvoltare îndelungat cu scopul obținerii unei sincronizări a ratei de refresh cu rata de randare a GPU-ului. În acest fel imaginile sunt redate în momentul în care sunt prelucrate de către unitatea de procesare vizuală (GPU), oferind astfel o experiență fluidă.
Încă de la începutul dezvoltării monitoarelor, acestea au fost proiectate cu o rată fixă de refresh – în mare parte de 60 de ori pe secundă (hertzi). Însă, din cauza naturii dinamice a jocurilor video, GPU-urile procesează cadrele la o frecvență variabilă. Pe măsură ce procesorul grafic caută să se sincronizeze cu monitorul, apare fenomenul de rupere a imaginii. În această situație, prin activarea opțiunii V-SYNC (sau Vertical-SYNC), acest fenomen este eliminat, dar cu prețul creșterii timpului de răspuns și a apariției efectului de stutter, probleme cauzate de ratele de refresh diferite ale monitorului și procesorului grafic.
G-SYNC elimină acest neajuns și sincronizează perfect monitorul cu procesorul grafic, indiferent de frame-rate, ceea ce duce la o experiență de gaming fără compromisuri.
Tehnologia G-SYNC include un modul G-SYNC NVIDIA, integrabil în monitoare de gaming și în modele selectate de plăci video bazate pe arhitectura Kepler.
Planurile de lansare ale producătorilor de monitoare
Un număr considerabil de producători de display-uri a inclus deja tehnologia G-SYNC în monitoarele din generația 2014. ASUS, BenQ, Philips și ViewSonic reprezintă primele companii ce urmează să adopte această tehnologie.
–Vincent Chiou, VP asociat, divizia business Display, ASUS.
–Peter Chen, manager general, BenQ Technology Product Center.
–Sean Shih, global product marketing director, TPV Technology
–Jeff Volpe, președinte, ViewSonic