Conform unui sondaj realizat de VoucherCodes între 15 şi 18 octombrie, pe un număr de 3.000 de respondenţi din Marea Britanie, iPad-ul are punctele lui slabe, în ciuda faptului că momentan conduce piaţa tablet PC-urilor. Mai mult decât atât, Apple urmează să fie atacat de competitori serioşi: Samsung, Dell şi RIM.
În luna octombrie, cei de la VoucherCodes au realizat un sondaj printre 3000 de respondenţi din Marea Britanie în ceea ce priveşte “războiul tablet PC-urilor” şi situaţia generală a pieţei, precum şi opiniile consumatorilor. Conform rezultatelor, în ciuda faptului că iPad-ul domină momentan acest segment de portabile, tablet PC-ul de la Apple are şi punctele lui slabe. Consumatorii îşi pun încrederea în Dell, RIM şi Samsung când vine vorba de aducerea pe piaţă a unui rival serios al iPad-ului.
Alte rezultate ale cercetării includ:
– companiile care au cea mai mare şansă să aducă un rival al iPad-ului, în opinia respondenţilor, sunt Dell şi RIM, urmate foarte aproape de Samsung;
– preţul reprezintă un element foarte important când vine vorba de achiziţia unui tablet PC, în special pentru femei; bărbaţii sunt interesaţi şi de specificaţii tehnice şi caracteristici; mai mult decât atât, în ceea ce priveşte preţul, dacă un competitor vine cu un tablet PC mai fetin decât iPad-ul, piaţa va reacţiona cu siguranţă la schimbare: pentru o reducere de 160 de dolari, peste 30% din piaţă va “abandona” iPad-ul;
– în general, consumatorii îşi doresc un tablet PC pentru acces instant la Internet, accesul la conturile de pe reţelele sociale, citirea de cărţi digitale şi funcţii media (vizionarea de videoclip-uri şi filme sau pentru a asculta muzică);