
SEM Days este evenimentul care a strâns peste 20 de profesionişti de top din online-ul internaţional şi românesc. Timp de 2 zile, pe 5 şi 6 iunie, am avut ocazia să asistăm la prezentările axate pe tacticile de succes pentru creşterea vizibilităţii unui site la nivel internaţional şi local prin SEO (search engine optimization), PPC (pay per click), Social Media şi conţinut de calitate.
Printre cei care au ţinut prezentările s-au aflat: Paul Rouke (PRWD), Gary R. Beal (VanguardSEO), Ralph Tegtmeier, Julia Lukyanova, Răzvan Alexa, Ionuţ Munteanu (Webdigital), Cristian Ignat (2Parale), Razvan Gavrilas, Claudiu Murariu(PadiCode), Cosmin Negrescu(SEO Monitor), Gabriel Curcudel (Advert Point), Radu Ionescu (Kinecto), Cristina Andrei (Bitdefender), Norbert Simionescu (Google România) şi Philip Nottingham (Distilled).
S-a discutat despre strategiile cheie pentru protejarea reputaţiei online a brand-ului. Despre asta am aflat mai multe de la Cristian Ignat care a prezentat diverse studii de caz şi modalitatea în care firme ca Vodafone şi FedEx au reacţionat în situaţii de criză.
Preferatul meu a fost de departe Ralph Tegtmeier (aka Fantomaster) care a discutat despre conţinutul generat de calculatoare şi cel generat de oameni şi despre cât de autentice au devenit aceste texte create în mod automat. A scos în evidenţă avantajele acestor texte şi mi-a rămas în minte ce a zis la un moment dat: “You don’t want a human to write like a machine, you want a machine that writes like a human.”
Pare destul de ciudat, eu una sunt sceptică în legătură cu faptul că textele automate vor putea ajunge la coerenţa unui text scris de cineva. Totuşi, vorbim despre un stil, despre o emoţie pe care o transmitem şi percepem prin şi din cuvinte fără să ne dăm seama, despre păreri. Sigur, nu zic că e imposibil, mă mir în fiecare zi cât de repede evoluează tehnologia şi poate cândva, într-un viitor îndepărtat, se va ajunge şi la asta.
Radu Ionescu a vorbit despre cum te ajută Facebook în construirea unui brand, despre cum numărul de like-uri contează întotdeauna pentru companii şi cum se ajunge sau nu la un număr mare. De asemenea, a punctat faptul că deseori paginile de Facebook sunt folosite ca metodă de refulare, lumea dă like şi scrie pentru a-şi rezolva unele probleme. Aici sunt total de acord, şi eu am rezolvat probleme cu ajutorul reţelelor sociale sau ale blogului, pentru că sunt locuri publice, unde fiecare opinie negativă contează şi atârnă mult mai mult în ochii companiilor. Adică ai un plus de atenţie dacă scrii în public un feedback negativ şi se încearcă rezolvarea acelor probleme mult mai repede, atitudine care este cu totul justificată, dar care nu ar trebui să se oprească la interacţiunea online. Ar tebui să o vizeze şi pe cea offline, pentru că înainte să existe Internetul, exista metoda word of mouth. Povestea ta nu ajungea/ajunge poate la atâţia oameni dintr-un foc, dar tot influenţa/influenţează într-o oarecare măsură business-ul.
O altă prezentare care mi s-a părut foarte utilă a fost şi cea a lui Phil Nottingham care a revenit la microfon pentru a vorbi despre video SEO, un subiect foarte interesant despre cum ar trebui abordate şi create video-urile. Sincer, chiar cred că ar trebui să se investească mai mult pe partea asta. Deşi ca să faci un video bun ai nevoie de mult mai multe resurse decât la text de exemplu, acesta poate avea mai mult impact. Cuvintele cheie, textul, imaginile, trebuie alese cu grijă pentru a atinge obiectivele stabilite. Nu ştiu dacă voi ştiţi, dar am auzit de un studiu de caz care confirma faptul că oamenii sunt mult mai atraşi de poze şi video decât de text. E o eră a vitezei, cu siguranţă e mult mai simplu, dinamic şi mai rapid să priveşti, decât să citeşti. Articolele necesită mai multă atenţie şi energie atunci când le parcurgem, asta ca o părere personală.
Au fost prezentate numeroase strategii de conţinut pentru a atrage trafic din motoarele de căutare şi sugestii pentru a diminua efectele negative ale actualizărilor Google Panda şi Penguin. Julia Lukianova ne-a vorbit despre ban-urile şi penalizările Google, ce trebuie făcut pentru a evita astfel de lucruri.
La sfârşitul primei zile, Rand Fishkin, unul dintre fondatorii SEOmoz a răspuns întrebărilor participanţilor via Skype. De-asta iubim noi tehnologia, că poţi fi la sute de km distanţă şi totuşi prezent într-o sală de conferinţă, vorbind despre Google Plus.
A doua zi a fost dedicată workshop-urilor, participanţii având ocazia să afle cum pot fi implementate strategiile de SEO, PPC şi Social Media.
Ca o ultimă notă, noi nu încurajăm Black Hat SEO, dar tehnicile White Hat SEO trebuiesc implementate şi respectate pe orice site!
În mare, pot să declar cu mâna pe inimă că SEM Days a fost unul dintre cele mai interesante evenimente la care am fost. Totul a fost foarte bine organizat de echipa celor de la 2Parale cărora le şi mulţumim pentru tot efortul depus. Speakerii au adus foarte multe informaţii utile, prezentate în mod dinamic şi nu monoton sau plictisitor, capcană în care rişti să cazi atunci când vorbeşti despre strategii şi marketing.