Marea majoritate a celor care se gândesc la e-commerce ar spune probabil că sunt destul de
familiarizați cu felul în care funcționează lucrurile în acest ecosistem. Suntem deja în anul
2021 iar un procent semnificativ de persoane au făcut cel puțin o comandă online în
ultimele 24 de luni (2 ani). Statisticile îndrăznesc totuși să arate chiar mai multe – analizând
valoarea medie a unei comenzi și a frecvența cu care acestea sunt plasate, putem afirma
fără nici un menajament că există în prezent persoane care ajung să comande zilnic
formându-și practic un stil de viață angrenat de ușurința efectuării comenzilor. Prețul, un
indicator important de cele mai multe ori, rămâne și în mediul la fel de important ca și în
mediul offline. La acesta se mai adaugă de cele mai multe ori și durata de livrare a
produselor, disponibilitatea stocurilor și numărul de zile pentru retur. Desigur există mulți
alți indicatori secundari – unii dintre ei mai mult sau mai puțini importanți.
La modă sau nu, e-commerce-ul e în esență pentru toată lumea, însă au existat perioade și
perioade în care anumite tipuri de business au ezitat să intre în acest ecosistem – așa cum
îmi place mie să-i spun. De ce? E totuși greu de spus acest lucru însă cei mai îndrăzneți se
pare că au fost cei din industria modei, electro-IT, articole sportive, cărți și produse de larg
consum – produse de supermarket și hypermarket. Pe langâ aceste branduri există și
surprize la care poate v-ați gândit mai puțin – ori poate cu toată sinceritatea nu v-ați gândit
niciodată.
De exemplu, https://www.sensodata.store.ro ar putea fi un exemplu foarte bun în acest
sens. Conform cu descrierea de pe site-ul oficial care este și un magazin online – Suntem un
distribuitor de senzori industriali și soluții industriale personalizate. SensoData este
reprezentantul oficial al producătorilor Baumer și Schmersal pentru piața din România. Sunt
sigur că foarte mulți dintre voi nu au auzit mare lucru despre SensoData, Baumer sau
Schmersal însă ce pot să vă garantez este că sunt un business industrial extrem de bine pus
la curent cu tehnologiile noi. Subiectul principal al activității celor de la SensoData vizează
butoane capacitive, sisteme de detecție nivel, senzori optici, scanere safety cu laser 3D și 2D
având un portofoliu extrem de variat de produse.
Sunt convins că mulți dintre voi nu au înțeles mare lucru din domeniul de activitate
industrial al celor de la Sensodata Store, însă ce trebuie să știți și ce trebuie să apreciem este
faptul că au avut curajul să meargă către zona de magazin online, în ciuda domeniului
principal de activitate.
Câțiva prieteni din breaslă care au ajuns să cunoască destul de bine business-ul Sensodata
Store mi-au povestit în decursul ultimelor întâlniri extrem de multe lucruri pozitive despre
aceștia. Pasiunea și seriozitatea i-au făcut ușor, ușor să devină tot mai cunoscuți în zona de
business legată de senzori și nu numai. Chiar dacă ajunge să fie un subiect mai greu de
înțeles pentru unii din domenii mai puțin tehnici, principiile e-commerce sunt aceleași și în
cazul sensodata.store.ro. Evident sunt la început motiv pentru care orice sfat de UI/UX
poate fi mai mult decât bine venit.
Raportându-mă strict la experiența personală m-am bucurat să văd deschidere din partea
celor de la Sensodata Store atunci când mi-a fost dat să discut cu echipa de marketing și
vânzări despre strategia de marketing pe următoarele trimestre, ținând cont că în prezent
nu trecem prin cele mai bune momente atât din punct de vedere economic cât și din punct
de vedere medical. Pentru multe alte tentative de antreprenoriat putem afirma că
Sensodata Store poate fi un model de urmat. Sunt în acest moment multe alte business-uri
de natură tehnică, ce în prezent nu au avut curajul necesar etalării în zona de online. Desigur
la baza sunt simple idei și decizii de business, luate de administratori. Dar chiar și așa, fiecare
antreprenor este liber să ia propriile decizii pentru business – așa cum este și normal până la
urmă. Încerc să mă apropii de final, bucurându-mă de faptul că în mediul online ajung să fie
prezente și business-uri tehnice cu particularități tot mai variate, care mai de care.
Am discutat despre dificultatea de a vinde și cu colegi din alte domenii iar lucrurile cu
siguranță ar fi putut arăta zic eu mult mai bine.
Statisticile actuale arată că economia pare să aibă o tentă în ușoară creștere în ciuda
evenimentelor din ultima perioadă și a previziunilor ușor pesimiste pentru anul 2021.
Sensodata Store pare să fie unul dintre exemplele pozitive din punct de vedere
antreprenorial. În ceea ce privește propriile previziuni, îmi e greu să estimez ce se va
întâmpla vis a vis de propriile planuri însă cred cu tărie în faptul că zona de e-commerce este
gata să primească tot mai multe tipuri de modele antreprenoriale gata să supraviețuiască
diferitelor tipuri de condiții economice, uneori puțin favorabile.
Dacă ai neclarități ori vrei să discutăm despre zona de e-commerce în România, despre
modele de afaceri și cum să faci față unor situații neașteptate nu ezita să-mi scrii. Sunt
mereu receptiv la curiozități și chiar dacă în prezent evenimentele de networking par să fie
un element al trecutului în realitate consider că putem învăța ușor și rapid unii de la ceilalți
asta dacă ne-am asculta ceva mai mult și am pune întrebările necesare atunci când chiar
simțim că vrem sau nu știm ceva.
Nu uita Sensodata – sensodata.store.ro – este un magazin online specializat în echipamente
tehnologici precum senzori performanți adaptabili diferitelor categorii de business
industrial. Află mai multe despre ei chiar acum!