Tech

Sfaturi pentru a nu deveni victime ale înşelăciunilor bancare

Sfaturi pentru a nu deveni victime ale înşelăciunilor bancare

ARB a precizat că elementele de securitate ale cardului sunt: numărul, data de expirare și codurile CVV2/CVC2. Aprobarea unei tranzacți se poate realiza în aplicația de internet banking, în aplicația de autorizare a semnăturii sau prin confirmarea unei parole și trimiterea unui cod unic primit de titularul cardului pentru autorizarea fiecărei plăti.

Autentificarea clientului presupune utilizarea a două elemente: codul PIN sau parola, cunoscute de către client, telefonul mobil deţinut de către client şi amprenta sau recunoașterea facială.

Sfaturi pentru a nu deveni victime ale fraudelor bancareARB a declarat că în perioada pandemiei tentativele de fraudă în mediul online au crescut semnificativ, iar atacatorii au devenit mai pricepuţi în accesarea datelor personale ale utilizatorilor. In multe din aceste cazuri aceste date au fost furnizate chiar de titularii cardurilor.

Există pagini false unde clienții au introdus datele cardului sau soldul disponibil pe card.

După introducerea acestor date, clienții aprobă tranzacțiile, atacatorii obţinând astfel toate datele cardului. Pentru transferul sumelor de bani, atacatorii folosesc diferite aplicaţii, iar băncile nu pot opri astfel de operațiuni.

Modalităţi de protejare

Toți utilizatorii de carduri trebuie să respecte următoarele recomandări:

– datele bancare sunt confidențiale și nu trebuie furnizate;

– nu se furnizează niciodată datele cardului bancar;

– nu se introduc datele cardului pe paginile primite și nu se oferă altor persoane;

Un card bancar are rol doar de plată, niciodată de încasare. Pentru a încasa bani, poate fi transmis doar codul IBAN.

– pentru achiziţionarea de produse de pe site-urile de vânzare, trebuie să ne asigurăm că site-ul este unul corect;

– dacă un produs a fost achiziționat de pe un site şi, ulterior, se primesc mesaje în care sunt solicitate datele cardului pentru plata anumitor, este necesar a se lua legătura cu respectivul comerciant pentru a confirmă autenticitatea acestora;

Dacă datele de pe card au fost furnizate, trebuie verificate cu atenţie detaliile afișate și, dacă este necesar, se va renunţa la solicitarea privind autorizarea tranzacţiei respective

Detaliile afișate sunt următoarele:

– autorizarea unei plăţi;

– numele comerciantului la care se efectuează plata;

– valoarea tranzacției;

– data tranzacției;

– terminația numărului de card folosit.

Aceia care au efectuat o astfel de tranzacție trebuie să blocheze imediat cardul. Acest lucru se poate face fie din aplicația de Internet Banking, fie apelând la banca emitentă.