Tech Tableta

Sondaj: doar 13% dintre iPad-uri canibalizeaza PC-urile

Sondaj: doar 13% dintre iPad-uri canibalizeaza PC-urile

Conform sondajului “iPad Owner Survey” efectuat de NPD Group, o companie care se ocupă de cercetarea de piaţă, iPad-ul are un efect mai mic, dar destul de important, asupra vânzărilor computerelor. Rezultatele indică o rată de canibalizare destul de mică: doar 13% dintre deţinătorii unui iPad au ales acest dispozitiv în detrimentul unui computer.

După atâtea cercetări şi sondaje care indicau faptul că iPad-ul ameninţă o mulţime de categorii de gadget-uri şi canibalizează portabile precum e-readers sau mini laptop-uri, cei de la NPD Group publică o analiză ceva mai “liniştitoare”. Astfel, conform cercetărilor efectuate de companie în cadrul “iPad Owner Survey”, iPad-ul are deocamdată o influenţă destul de mică asupra vânzărilor generale de computere, cu o rată de canibalizare redusă: doar 13% dintre utilizatorii care deţin acum un iPad au ales acest dispozitiv în detrimentul unui computer.

Conform analiştilor din cadrul NPD, această rată de canibalizare destul de mică se datorează faptului că deţinătorii iPad-ului nu au aceleaşi obiceiuri de cumpărare şi acelaşi comportament ca un consumator tipic din domeniul electronicelor. Asta deoarece majoritatea utilizatorilor de iPad fac încă parte din categoria early-adopters, un segment de consumatori care achiziţionează anumite produse doar pentru că şi le doresc, nu pentru că au nevoie de ele, după cum notează Stephen Baker, Vice President of Industry Analysis în cadrul NPD:

Sondajul NPD a fost realizat online, în luna august a acestui an, şi a avut un număr de 500 de respondenţi, adulţi care deţineau un iPad. Alte rezultate includ:

– doar 13% dintre utilizatorii au cumpărat un iPad în loc să achiziţioneze un PC, în timp ce 24% au cumpărat un iPad în loc să achiziţioneze un e-reader;

– există o probabilitate mai mare ca deţinătorii unui iPad să aibă şi un computer Apple, în raport cu situaţia privind restul populaţiei: 50% dintre cei care au cumpărat un iPad în primele două luni deţineau un computer Apple; 48% dintre deţinătorii unui iPad au în prezent un desktop sau un laptop Mac (prin comparaţie, la nivel general, doar 11% din gospodăriile din SUA au un Mac);

– faţă de restul populaţiei, există o probabilitate mai mică ca deţinătorii unui iPad să aibă un desktop bazat pe Windows: doar 53% dintre proprietarii unui iPad au un desktop Windows, comparativ cu 75% din totalul gospodăriilor din Statele Unite;

– 38% dintre proprietarii unui iPad deţin şi un iPhone;

– în ceea ce priveşte nemulţumirile, 51% dintre proprietari s-au plâns de lipsa porturilor USB;

– 60% dintre respondenţi au declarat că există cel puţin o caracteristică softwarepe care o găsesc inutilă, precum software-ul legat de fotografii;

– în general, utilizatorii au fost mulţumiţi de următoarele caracteristici: portabilitate, conexiunea simplă WiFi şi e-reading;

80% dintre early-adopters (cei care au achiziţionat un iPad în primele două luni de la lansare) s-au declarat satisfăcuţi de tablet PC-ul celor de la Apple, spre deosebire de doar 65% dintre cei care l-au cumpărat după aceea;

– early adopters folosesc iPad-ul mai mult de 18 ore pe săptămână, iar perioada de timp este în creştere pentru o treime dintre aceştia;

– primele trei activităţi desfăşurate pe iPad sunt: navigarea pe Internet, e-mail şi gaming;