În timp ce consolele de jocuri sunt încă la mare căutare, companii precum Sony nu au reușit încă să aducă prețurile căștilor VR și MR până la niveluri cu adevărat accesibile. Compania electronică Sony a conceput o metodă pentru a transforma obiecte obișnuite în controlere de joc.
Compania a depus un brevet, descoperit pentru prima dată de GamesIndustry.biz, care poate transforma o banană în controler. In cererea de brevet de invenție se arată că sistemul cuprinde o unitate de intrare operabilă pentru a obține imagini ale unui obiect pasiv neluminos deținut de un utilizator ca controler de jocuri video.
Sistemul cuprinde, de asemenea, un detector de obiecte și un detector de poziție a obiectelor pentru depistarea obiectului și a poziției sale respective în imaginile obținute.
Sistemul detaliat pare să folosească o cameră pentru a suprapune butoanele virtuale de pe aceste obiecte. Dar asta ar însemna, de asemenea, că se va aplica jucătorilor obișnuiți cu controlerele de joc, lucru care ar putea limita numărul de utilizatori care consideră util un astfel de sistem.
Motivul sistemului pare să fie reducerea barierelor de intrare pentru dispozitivele de jocuri. Brevetul afirmă că complexitatea tehnică asociată cu perifericele actuale ale jocurilor poate fi o barieră de acces adesea, în ceea ce privește accesul jucătorilor la astfel de echipamente.
Majoritatea consolelor de jocuri video vin cu cel puțin un controler, iar pentru unii jucători, acesta poate fi singurul controler aflat în posesia lor. Un număr limitat de periferice poate limita capacitatea unui jucător de a accesa toate funcțiile unui joc video: de exemplu, multiplayer, VR etc.
Brevetul spune că, chiar dacă un jucător deține mai multe periferice, este posibil ca fiecare dintre acestea să fie taxat în mod regulat pentru a putea fi utilizat. Deși pare o justificare suficient de bună, aceasta ar putea ajuta și companiile să reducă barierele de intrare pentru tehnologii mai noi precum realitatea virtuală: VR și realitatea mixtă: MR.
În timp ce consolele de jocuri au încă o piață mare, companii precum Sony nu au reușit încă să aducă prețurile căștilor VR și MR până la niveluri cu adevărat accesibile. Controlere mai accesibile ar fi cu siguranță mult mai binevenite.