Tech Audio

Spotify achiziționează o companie de cărți audio

Spotify achiziționează o companie de cărți audio

Spotify a anunțat planuri de a achiziționa compania de distribuție și servicii de cărți audio Findaway pentru un preț nedezvăluit. Compania operează mai multe afaceri, inclusiv distribuirea de cărți audio pe diverse platforme și oferirea de servicii de creare de cărți audio în cadrul afacerii sale Findaway Voices. Compania asociază autorii cu naratorii, ceea ce ar putea deveni o sursă nouă și valoroasă de venituri pentru Spotify.

De asemenea, Spotify face atât un vânzător de cărți comercial, cât și un editor de cărți audio, un titlu pe care compania a ezitat să-l accepte pentru eforturile sale de podcasting.

„Prin această achiziție, vom putea accelera adăugarea unui catalog de cărți audio pe platformă, astfel încât utilizatorii să poată obține în mod eficient tot conținutul audio pe care îl doresc pe o singură platformă”, spune Nir Zicherman, șeful departamentului de cărți audio. la Spotify, într-o conversație cu The Verge.

Zicherman spune că echipa se concentrează pe „inovare” în spațiu pentru a face din cărțile audio o „experiență mai bogată”, precum și pe „democratizare”, în sensul că mai mulți oameni pot crea și publica mai multe cărți audio. De asemenea, dorește să lucreze la descoperirea cărților audio, deoarece s-a concentrat întotdeauna pe muzica și podcasturile.

Înscrieți-vă pentru buletinul informativHot Pod
În fiecare marți, primiți analize, perspective și comentarii despre industria audio în creștere.

E-mail (obligatoriu)
Prin înscriere, sunteți de acord cu Notificarea noastră de confidențialitate, iar utilizatorii europeni sunt de acord cu politica de transfer de date.
ABONATI-VA
Zicherman a refuzat să împărtășească orice detalii despre exclusivități care ar putea lua în considerare strategia de cărți audio a Spotify, dar a lăudat munca companiei cu creatorii. „În prezent, Voices permite creatorilor să distribuie pe scară largă”, spune el, „și aceasta este o parte foarte importantă a ofertei și ceva pe care intenționăm să-l păstrăm și să-l susținem în continuare, deoarece credem că face parte din ceea ce face ca platforma să fie atât de puternică. punctul de vedere al creatorului.”

Zicherman mai spune că aplicația de bază Spotify va câștiga probabil mai multe cărți audio la începutul anului 2022, când anumite parteneriate cu acces deschis vor începe să distribuie conținut acolo. (Storytel, o aplicație importantă de streaming de cărți audio, este un partener inițial.) Aceste mișcări nu sunt însă primele care semnalează interesul Spotify pentru spațiul cărților audio. A lucrat cu YouTuberi și celebrități în ianuarie pentru a distribui lecturi ale cărților clasice, cum ar fi Frankenstein, și a colaborat, de asemenea, cu J.K. Rowling’s Wizarding World va lansa Harry Potter și Piatra Filosofală în formă audio.

Cel mai important, achiziția va oferi Spotify o nouă modalitate de a câștiga bani în timp ce rămâne în domeniul audio. Findaway împărtășește drepturile de autor ale autorilor, ceea ce înseamnă că ori de câte ori cineva redă o carte distribuită de Findaway pe platformă, Spotify va câștiga bani. De asemenea, va fi nevoie de o oarecare reducere a veniturilor atunci când oamenii cumpără o carte pe platformă, ca orice comerciant cu amănuntul. (Un purtător de cuvânt a refuzat să comenteze planurile sale de monetizare.) Se pare că Spotify ar putea lansa noi niveluri de abonament, similar cu Audible, pentru a ține cont de consumul de cărți audio. Cu toate acestea, Spotify va trebui să plătească redevențe și altor distribuitori și autori de cărți audio, în mod similar cu modul în care tratează conținutul muzical.