Tech Tableta

Studiu – utilizatorii iPad | Laptop News

Studiu – utilizatorii iPad | Laptop News

Ştim deja că iPad-ul este un portabil extraordinar de popular, care a reuşit să depăşească pragul de 1 milion de unităţi vândute în doar 28 de zile şi despre care se spune că ar putea ajunge până la 7 milioane de unităţi vândute până la sfârşitul anului. Dar cine sunt cei “din spatele” gadget-ului, cei care au cumpărat şi care utilizează tablet PC-ul celor de la Apple în acest moment? Analiştii Yahoo! au încercat să răspundă la această întrebare şi au întreprins o cercetare în cadrul reţelei Yahoo!, dorind să identifice caracteristicile socio-demografice şi afle mai multe detalii despre utilizatorilor iPad-ului care sunt membri ai reţelei Yahoo! Networks.

Conform datelor adunate până acum, primii utilizatori ai gadget-ului, clasificaţi ca “early adopters” sunt reprezentaţi de grupul bărbaţilor cu vârste cuprinse între 35-44 de ani. De asemenea, 94% dintre primii utilizatorii Yahoo! ai tablet PC-ului sunt consumatori cu venituri mari şi stabile şi cu putere mare de cumpărare. Acest lucru este explicabil, ţinând cont de condiţiile economice dificile: primii care au cumpărat dispozitivul au fost cei stabili din punct de vedere financiar.

Se pare că până la acest moment, portabilul celor de la Apple este utilizat mai mult de consumatori de gen masculin. Astfel, în ceea ce priveşte raportul dintre utilizatorii bărbaţi si utilizatorii femei, aceasta este de 2:1 în cazul iPad-ului.

Conform analiştilor Yahoo!, interesele utilizatorilor de iPad sunt relativ previzibile: printre cele mai vizitate pagini de Yahoo! de către aceştia s-au numărat Flickr, Finance, Sports şi News. De altfel, utilizatorii iPad au o rată de accesare a site-ului Flickr cu 143% mai mare decât cea a utilizatorilor Yahoo! obişnuiţi. 48% dintre utilizatorii iPad-ului deţin un iPhone şi au vizitat anterior site-ul Yahoo! de pe un iPhone.

Interesant este că, pe durata efectuării studiului, analiza Yahoo! a identificat trafic iPad de pe IP-uri din Europa şi Asia, deşi la acel moment, iPad-ul era disponibil doar în Statele Unite. Astfel, 10% din trafic a provenit din Europa şi Asia Pacific, în special din Franţa şi Germania, respectiv Taiwan şi Hong Kong.