Tech Masini

Volkswagen a anunțat ID.5 şi ID.5 GTX

Volkswagen a anunțat ID.5 şi ID.5 GTX

Producătorul german prezintă primul său SUV coupe electric – noul ID.5!

Prototipul camuflat al acestuia a fost arătat în septembrie la Salonul Auto de la München, însă acum îşi face debutul în toate detaliile, inclusiv în versiunea cu iz sportiv GTX.

Cred că VW este singura marcă auto, dintre cele tradiționale, care are rezultate notabile pe partea de EV. Iar după ID.3 şi ID.4, era normal să vedem și o versiune SUV, mai ales că piața europeanăă a dezvoltat o apetență aparte pentru asemena modele.

Dacă vi se pare un design cunoscut, ei bine aflați că aveți dreptate: Skoda Enyaq Coupe iV și Audi Q4 e-tron Sportback provin de pe aceeași platformă. În plus, la dimensiuni nu prea diferă de cele ale unui ID.4. La fel, interiorul este și el identic cu modelul precedent, cu diferența capacității portbagajului, care este cu 6 litri mai mare – ajungând la 549.

Modelul de bază ID.5 va fi disponibil din start în două versiuni de putere, ambele cu un singur motor, amplasat în spate: ID.5 Pro (174 CP/310 Nm) şi ID.5 Pro Performance (204 CP/310 Nm). Ambele ajung la 0-100 km/h în 10.4, respectiv 8.4 secunde și au viteza maximă limitată la 160 km/h.

Modelul sport, ID.5 GTX, vine cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Astfel, ele produc un sistem AWD (109 CP/162 Nm pe faţă + 204 CP/310 Nm pe spate) și produc împreună 299 CP pentru o perioadă de 30 de secunde, timp în care accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde. Și la acest model, viteza maximă este limitată la 180 km/h.

Toate modelele ID.5 sunt echipate cu o baterie de 77 kWh, care pe ID.5 Pro și Pro Performance oferă o autonomie maximă de 520 km (WLTP). Pe ID.5 GTX este de până la 480 km, probabil datorită puterii mai mari şi coeficientului de rezistenţă aerodinamică mai mare – 0,27 Cd (la modelele Pro și Pro Performance este de 0,26).

Vehiculul poate fi încărcat cu un curent alternativ cu până la 11 kW, în timp ce încărcarea rapidă poate fi asigurată cu o putere maximă de 135 kW (10-80% în 30 de minute).

Deși nu a fost anunțat oficial nimic în acest sens, se pare că prețurile vor începe în jurul a 45000 euro, pentru versiunile de bază.