Tech

Activarea sau dezactivarea serviciului de roaming

Activarea sau dezactivarea serviciului de roaming

Pentru a beneficia de servicii în afara granițelor este necesar roamingul activ și un abonament care să permită accesul la roaming.

Serviciul de roaming poate fi activat prin următoarele modalităţi:

  1. din contul My Vodafone de pe site-ul www.vodafone.ro, se accesează secțiunile Contul meu; Serviciile tale;  Internaţional şi roaming;
  2. prin intermediul aplicaţiei mobile My Vodafone, accesându-se Meniul rapid, ramura Roaming;
  3. se poate apela *100#, iar apoi se accesează secțiunea roaming şi internaţional pentru cei cu abonamente şi Internaţional şi roaming pentru cei ce deţin Cartela Vodafone;
  4. se apelează *222 și se alege:
  • pentru Cartela Vodafone : secțiunea roaming şi international;
  • pentru abonament: se spune ghidului “vreau să activez roamingul” sau “vreau să dezactivez roamingul”.

Preţ activare roaming Vodafone

Activarea acestui serviciu nu implică niciun cost. Dar, pentru a-l activa este necesar un abonament sau o extraopţiune cu roaming inclus.

Abonamente Vodafone fără roaming: RED 6, RED 9 Național

Abonamente Vodafone cu roaming: RED 10, RED 14, RED Infinity 17, RED Infinity 25

Opțiuni cartelă Vodafone fără roaming: Oferta 5, Oferta 6, Oferta 8, Oferta 10

Opțiuni cartelă Vodafone cu roaming: Oferta 1 care este creată special pentru roaming, Oferta 4, Oferta 15, Oferta 15 SEE, Oferta 35

Timp de utilizare a roming-ului Vodafone în străinătate

Utilizarea roaming-ului în afara ţării nu poate fi realizată în permanenţă. In cazul folosirii abuzive, acest serviciu poate fi restricţionat. Serviciul de roaming va fi restricţionat dacă timp de 4 luni se întâmplă următoarele: dacă utilizăm cartelă pentru apeluri, SMS-uri sau internet mobil mai mult decât în România

  • dacă cartela se utilizează mai mult în roaming, decât în țară pe rețeaua Vodafone România;
  • dacă există perioade lungi de inactivitate a cartelei;
  • dacă un client achiziţionează şi utilizează în roaming mai multe cartele;

Roaming-ul Vodafone are probleme de funcţionare

Dacă paşii necesari activării au fost urmaţi corespunzător, dar nu există semnal, atunci se pot încerca următoarele modalităţi pentru rezolvarea problemei:

  • Se închide şi se reporneşte telefonul;
  • Se verifică dacă reţeaua este selectată pe automat;
  • Dacă pe modul automat nu există semnal, se pot căuta manual rețelele, selectându-se fiecare operator afișat;
  • Dacă există posibilitatea, cartela poate fi testată și în alt telefon;
  • Dacă problema nu se poate rezolva prin paşii enumeraţi mai sus, atunci se poate face o sesizare la Vodafone pentru rezolvarea problemei.