Pentru a beneficia de servicii în afara granițelor este necesar roamingul activ și un abonament care să permită accesul la roaming.
Serviciul de roaming poate fi activat prin următoarele modalităţi:
- din contul My Vodafone de pe site-ul www.vodafone.ro, se accesează secțiunile Contul meu; Serviciile tale; Internaţional şi roaming;
- prin intermediul aplicaţiei mobile My Vodafone, accesându-se Meniul rapid, ramura Roaming;
- se poate apela *100#, iar apoi se accesează secțiunea roaming şi internaţional pentru cei cu abonamente şi Internaţional şi roaming pentru cei ce deţin Cartela Vodafone;
- se apelează *222 și se alege:
- pentru Cartela Vodafone : secțiunea roaming şi international;
- pentru abonament: se spune ghidului “vreau să activez roamingul” sau “vreau să dezactivez roamingul”.
Preţ activare roaming Vodafone
Activarea acestui serviciu nu implică niciun cost. Dar, pentru a-l activa este necesar un abonament sau o extraopţiune cu roaming inclus.
Abonamente Vodafone fără roaming: RED 6, RED 9 Național
Abonamente Vodafone cu roaming: RED 10, RED 14, RED Infinity 17, RED Infinity 25
Opțiuni cartelă Vodafone fără roaming: Oferta 5, Oferta 6, Oferta 8, Oferta 10
Opțiuni cartelă Vodafone cu roaming: Oferta 1 care este creată special pentru roaming, Oferta 4, Oferta 15, Oferta 15 SEE, Oferta 35
Timp de utilizare a roming-ului Vodafone în străinătate
Utilizarea roaming-ului în afara ţării nu poate fi realizată în permanenţă. In cazul folosirii abuzive, acest serviciu poate fi restricţionat. Serviciul de roaming va fi restricţionat dacă timp de 4 luni se întâmplă următoarele: dacă utilizăm cartelă pentru apeluri, SMS-uri sau internet mobil mai mult decât în România
- dacă cartela se utilizează mai mult în roaming, decât în țară pe rețeaua Vodafone România;
- dacă există perioade lungi de inactivitate a cartelei;
- dacă un client achiziţionează şi utilizează în roaming mai multe cartele;
Roaming-ul Vodafone are probleme de funcţionare
Dacă paşii necesari activării au fost urmaţi corespunzător, dar nu există semnal, atunci se pot încerca următoarele modalităţi pentru rezolvarea problemei:
- Se închide şi se reporneşte telefonul;
- Se verifică dacă reţeaua este selectată pe automat;
- Dacă pe modul automat nu există semnal, se pot căuta manual rețelele, selectându-se fiecare operator afișat;
- Dacă există posibilitatea, cartela poate fi testată și în alt telefon;
- Dacă problema nu se poate rezolva prin paşii enumeraţi mai sus, atunci se poate face o sesizare la Vodafone pentru rezolvarea problemei.