Apple a reuşit încă o dată să se ridice pe măsura aşteptărilor. Conform raportului NPD DisplaySearch Quarterly Mobile PC Shipment and Forecast, Apple a reuşit să distribuie în primul trimestru al anului 17.2 milioane de produse din segmentul mobile PC. Aproximativ 80% au fost iPad-uri cu o cifră de 13,6 milioane de unităţi din total.
Compania a ajuns la un share de 22,5%, celelalte companii concurente bazându-se pe segmentul notebook-urilor. HP ajunge pe locul 2 cu o cifră de 8,9 unităţi şi un share de 11,6% per total, 16,2% particularizat pe nişa laptop şi mini laptop. Acer Group îşi câştigă locul 3 cu 6,9 milioane de unităţi şi un share de 9%, iar Lenovo şi Dell se plasează pe locurile 4 şi 5 cu cifre de 5,9 milioane şi 5,6 milioane. De menţionat că în aceste cifre intra şi numărul de tablete vândute.
În ceea ce priveşte strict nişa laptop-urilor şi mini laptop-urilor, lucrurile stau puţin diferit. HP a avut o creştere de 700.000 de produse, cu un share de 16,2%, apoi Acer îi urmează îndeaproape cu un share de 11,9% şi 6,5 milioane de produse distribuite. Lenovo au înregistrat şi ei o creştere în America de Nord, la concurenţă cu Dell care a pierdut ceva cotă de piaţă. O revenire se pare că s-a observat şi la taiwanezii de la Asus care au recuperat din pierderile suferite în ultimul trimestru al anului trecut şi au înregistrat creşteri pe toate zonele.
Pe partea cu tablet pc-uri avem tot Apple pe primul loc cu o cotă de 62,8%, Samsung pe locul 2 şi Amazon pe locul 3 cu Kindle Fire, următoarele poziţii fiind ocupate de RIM şi Asus.