Tech

Blocat și complet deconectat: lupta Facebook-ului pentru a remedia o întrerupere masivă

Blocat și complet deconectat: lupta Facebook-ului pentru a remedia o întrerupere masivă octombrie 5, 2021
Insta-facebook-wapp

O întrerupere globală prelungită a aplicațiilor Facebook i-a trimis pe inginerii companiei care se grăbeau să rezolve problema la unul dintre centrele sale de date din California, potrivit a două persoane familiare cu situația.

Întreruperea, care a început luni în jurul orei 11:40 ET, a dărâmat toate aplicațiile Facebook – inclusiv Instagram și WhatsApp – la nivel global, afectând miliarde de utilizatori și milioane de agenți de publicitate. În interiorul Facebook, întreruperea a rupt, de asemenea, aproape toate sistemele interne pe care angajații le folosesc pentru a comunica și a lucra. Începând cu ora 18:00 ET, se pare că majoritatea serviciilor sunt din nou online.

Mai mulți angajați au declarat pentru The Verge că au recurs la discuții prin conturile de e-mail Outlook furnizate de serviciu, deoarece Facebook rulează în principal pe o versiune internă a rețelei sociale care în prezent nu este accesibilă. Deși angajații își puteau trimite reciproc e-mailuri, nu puteau trimite sau primi e-mailuri de la adrese externe.

Deoarece Facebook solicită angajaților să se conecteze cu conturile lor de lucru pentru a accesa instrumente precum Google Docs și Zoom, serviciile respective nu funcționau, ceea ce i-a determinat pe unii angajați să utilizeze servicii alternative precum FaceTime și Discord de la Apple. Angajații care erau deja autentificați cu instrumente non-Facebook, cum ar fi Google Docs înainte de începerea întreruperii, aveau încă acces.

Inginerii Facebook au fost trimiși la unul dintre principalele sale centre de date din SUA din California pentru a restabili serviciul, ceea ce înseamnă că soluția nu a putut fi făcută de la distanță. Mai complicat lucrurile, întreruperea a rupt temporar capacitatea unor angajați de a accesa clădirile companiei și sălile de conferințe cu ecusoanele lor, potrivit The New York Times, care a raportat mai întâi că inginerii au fost trimiși la centrul de date.

Într-un e-mail către angajați trimis la scurt timp după restaurarea serviciului, directorul tehnic Mike Schroepfer a spus că problema „afectează coloana vertebrală a rețelei noastre care conectează împreună toate centrele noastre de date”.

„Dacă nu lucrați activ la recuperare, vă rugăm să aveți răbdare și nu vă grăbiți să reîncărcați totul pentru a preveni încetinirea aducerii” a rețelei, a avertizat el în nota care a fost văzută de The Verge.

Facebook nu a furnizat o explicație detaliată a întreruperii, deși experții externi spun că s-a datorat unei probleme cu tehnologia de rețea BGP sau Border Gateway Protocol.

„Nicio dovadă că datele utilizatorului au fost comprimate ca rezultat al acestui timp de coborâre”
Luni târziu, vicepreședintele infrastructurii Facebook, Santosh Janardhan, a publicat o postare pe blogul companiei, spunând că întreruperea este rezultatul unei „modificări defectuoase a configurației”, adăugând că compania „nu are dovezi că datele utilizatorilor au fost compromise ca urmare a acestei perioade de nefuncționare. ”