In urmă cu aproape un deceniu, în februarie 2011, BMW a dezvăluit lumii sub-marca “BMW i”. Atât modelul i8 echipat cu un sistem hibrid, cât şi BMW i3, au avut un mare succes.
SUV-ul electric ce are tracțiune integrală va avea dimensiunile X3 și X5 şi va fi lansat spre sfârşitul anului 2021.
Marca germană mai are în portofoliu modelul iX3, dar acesta este o versiune de propulsie electrică a lui X3 care n-a fost proiectat de la bun început să fie electric.
Ca urmare, modelul iX poate fi doar electric, în timp ce iX3 este o variantă de motorizare electrică a unei mașini care poate avea și sisteme de propulsie alimentate cu carburant fosil.
Pe piață, BMW iX va concura cu automobile precum Tesla Model X.
Comparabil cu BMW X5 în lungime și lățime și aproape la aceeași înălțime ca și BMW X6, iX va evolua în ceea ce privește conducerea automată, conectivitatea și electrificarea.
Având a cincea generație a eDrive-ului BMW, cele două motoare electrice dezvoltă o putere maximă de peste 500 CP. Acest lucru ar trebui să fie suficient pentru a alimenta BMW iX de la 0 la 62 mph în mai puțin de 5 secunde.
BMW a urmărit să obțină eficiența energetică pe iX la 21kWh la 100 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Aceasta înseamnă că BMW susține că bateriile mai mult de 100kWh la bord vor fi bune pentru o autonomie de peste 600 de kilometri, adică puțin peste 370 de mile.
Încărcarea rapidă DC de până la 200kW va permite o autonomie de peste 75 de mile în 10 minute. Acest lucru înseamnă că bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% în mai puțin de 40 de minute. Aproximativ 11 ore va dura pentru a încărca de la zero la 100% la 11 kW dintr-un Wallbox.
IX repetă ceea ce a făcut ca i3 să fie un EV destul de convingător. Acest SUV a fost proiectat de la zero pentru a fi complet electric. Nu folosește nicio arhitectură existentă de la BMW, ci una nouă, personalizată, concepută special pentru iX.
În plus, ca un semn al durabilității, zonele mașinii folosesc utilizarea pe scară largă a materialelor naturale și reciclate. Bateriile iX au, de asemenea, o rată ridicată de reciclare, în timp ce puterea utilizată pentru a produce celulele bateriei și bateria în ansamblu provin din surse regenerabile, susține BMW.
În ceea ce privește îmbunătățirea puterii de calcul a iX, BMW spune că a dezvoltat iX-ul pentru a procesa de 20 de ori volumul de date al modelelor anterioare. Ca urmare, cantitatea de date dublă de la senzorii vehiculului poate fi procesată.
În mod clar, acest lucru nu va avea ca rezultat o capacitate completă de auto-conducere, dar, împreună cu SUV-ul cu funcție 5G, care are funcții de parcare îmbunătățite, mașina va fi în cele din urmă capabilă de nivel 3 autonom.
Construcția caroseriei este de tip hibrid, folosind diverse aliaje din metal și plastic întărit cu fibră de carbon.
De asemenea, se poate remarca grila față din plastic capabil să se auto-repare în caz de zgârieruri fine cauzate de nisip ori pietre mici. Dacă temperatura este mai mare de 20º Celsius, acest plastic se topește și umple zgârieturile.
Volanul are o formă de hexagon, oferind o vedere foarte bună a instrumentelor de bord prin partea de sus, în timp ce partea de jos este turtită pentru a permite un acces mai bun în mașină.
BMW a afirmat că afișajele și comenzile devin vizibile doar atunci când este nevoie.
Sigla față este, practic, capacul rezervorului pentru lichid de parbriz, iar sigla spate adăposteşte camera video de marșarier și sistemu de spălareautomat, în caz de nevoie. Plafonul panoramic este din sticlă şi poate deveni opac datorită tehnologiei electrocromatică.
BMW are o serie de vehicule electrice noi care vor ieși în următorii câțiva ani. Compania dezvoltă o versiune complet electrică a modelelor sale Seria 5 și Seria 7, precum și SUV-ul X1 entry-level. La începutul acestui an, compania a dezvăluit producția iX3, versiunea complet electrică a SUV-ului X3 care a fost şi cel mai bine vândut. Dar iX3 nu va fi disponibil doar în Europa și China, nu şi în SUA. Modelul iX3 va avea o baterie de 74kWh, care ar trebui să alimenteze vehiculul până la 273 de mile.
Asta înseamnă că, în curând, automobilele de lux din Germania vor avea în curând variante complet electrice. O versiune complet electrică a Seriei 3, cea mai populară mașină BMW din SUA, a fost deja testată, iar viitorul BMW i4 se așteaptă să se încadreze în gama Seriei 4.
Specificații BMW iX
- 600 km autonomie (regim WLTP)
- 21 kWh/100 km consum mediu omologat (WLTP)
- 120 kWh (aprox.) baterie litiu-ion
- 0-100 km/h în sub 5 secunde
- 200 kW putere de încărcare DC
- 11 kW putere de încărcare AC
Vezi articol despre baterie auto pe baza de grafen