Tech

Conflictul care stă la baza dintre profiturile Facebook și siguranța copiilor

Conflictul care stă la baza dintre profiturile Facebook și siguranța copiilor

Cel mai nou denunțător al Facebook urmează să depună mărturie în fața unui subcomitet al Senatului marți, iar mărturia ei va începe probabil un nou ciclu dăunător în efortul de ani de zile de reglementare a platformei. De această dată, Facebook se confruntă cu o taxă neobișnuit de dăunătoare: faptul că cele mai centrale părți ale afacerii sale – optimizarea produselor, algoritmii de promovare a conținutului și impulsul său de profit din publicitate – îi afectează în mod activ pe cei mai vulnerabili utilizatori.

Este o afirmație alarmantă și specifică, formulată din interiorul companiei și repetată de cei mai proeminenți critici ai săi. Pentru parlamentari, reprezintă cea mai bună șansă din ultimii ani de a lua măsuri de reglementare semnificative împotriva celei mai mari rețele sociale din lume.

Duminică, Frances Haugen, fost manager de produs al echipei de integritate civică a Facebook, s-a dezvăluit ca sursă pentru documentele care detaliază modul în care produsele companiei pot provoca daune într-o serie de articole din Wall Street Journal. Un set specific de rapoarte, care sugerează că Facebook știa că Instagram este „toxic” pentru utilizatorii adolescenți, a fost abordat într-o ședință de joi, în care parlamentarii au arătat clar că creșterea Facebook depinde de capacitatea sa de a include utilizatori mai tineri și de a-i stimula să petreacă mai mult timp pe platformele sale.

„Știm acum că Facebook plasează profiturile în mod obișnuit în fața siguranței online a copiilor”, a declarat senatorul Richard Blumenthal (D-CT) în rapoarte săptămâna trecută. „Știm că alege creșterea produselor sale în locul bunăstării copiilor noștri.”

Audierea de marți se va concentra în special pe siguranța copiilor, cu mărturia unui martor cu cunoștințe substanțiale asupra platformelor de daune din lumea reală, cum ar fi Instagram, pe care le poate provoca tinerilor utilizatori. Dar accentul mai restrâns al audierii ar putea, de asemenea, împuternici parlamentarii cu capacitatea de a analiza motivele pentru care Facebook ia deciziile pe care le ia atunci când vine vorba de siguranța copiilor și chiar siguranța utilizatorilor mai în vârstă.

Încuiați de audierea de săptămâna trecută, parlamentarii vor apăsa din greu asupra conflictului dintre profiturile Facebook și siguranța utilizatorilor mai tineri. Marți, senatorul Amy Klobuchar (D-MN) a declarat pentru The Verge că intenționează să-i ceară lui Haugen să descrie în detaliu modurile în care Facebook profită din cei mai tineri oameni de pe platformă.

„Se gândesc la profiturile pe care le obțin din copii în modul în care comercializează lucrurile?” Klobuchar a spus într-un interviu.

Este un subiect despre care Haugen va avea multe de spus. În interviul de 60 de minute de duminică, Haugen a spus că foamea de profit a Facebook a depășit cu mult alimentarea copiilor cu conținut dăunător, precum cel legat de tulburările alimentare. Afacerea Facebook se bazează pe implicarea utilizatorilor, iar Haugen a spus că, dacă compania își va face algoritmul „mai sigur”, utilizatorii ar „face clic pe mai puține reclame și ar câștiga mai puțini bani în timp”.

„Lucrul pe care l-am văzut la Facebook, de nenumărate ori, a fost că au existat conflicte de interese între ceea ce era bun pentru public și ceea ce era bun pentru Facebook”, a spus Haugen în interviul de 60 de minute de duminică. „Și Facebook, din nou și din nou, a ales să optimizeze pentru propriile interese, cum ar fi câștigarea mai multor bani”.

Este un mesaj puternic – nu doar pentru public, ci și pentru angajații Facebook. Pe cât de unic pare Haugen, ea face parte dintr-un val de activism al angajaților din industria tehnologiei. Facebook trebuie să arate că îi ia în serios îngrijorările, nu doar pentru a liniști autoritățile de reglementare, ci pentru a-și liniști propria forță de muncă.

„A existat acest nou front pe care Facebook trebuie să-l lupte, care este actualul său, iar foștii angajați sunt mai sinceri într-o varietate de moduri diferite despre ceea ce se întâmplă la companie”, Katie Harbath, fost director de politici publice la Facebook și colegii de la Atlantic Council și Bipartisan Policy Center au declarat luni pentru The Verge. „Oamenii doresc ca compania să se descurce mai bine și vor să se gândească la aceste probleme de integritate și să le rezolve.”

Această confluență a indignării angajaților, a criticilor externe și a unui Congres din ce în ce mai înțelept a creat un teren de joc periculos pentru Facebook.

„Este accentul pus pe modelul de afaceri, care este esența acestui lucru, pentru că asta leagă toate aceste scandaluri”, a declarat Rishi Bharwani, directorul parteneriatului și politicilor de la Accountable Tech, într-un interviu acordat luni The Verge. „De aceea Facebook profită și joacă un rol determinant în genocidul Rohingya. De aceea, Facebook permite răspândirea continuă a dezinformării și dezinformării COVID. Acest lucru se datorează faptului că profită de pe urma ei “.

Congresul își semnalează deja planurile de a continua investigarea afirmațiilor lui Haugen. Săptămâna trecută, senatoarea Marsha Blackburn (R-TN), republicana de top din comitetul care a invitat Haugen să depună mărturie, a declarat pentru The Washington Post că speră să organizeze mai multe audieri de cercetare a faptelor în următoarele câteva luni.