Atât munca la domiciliu, cât şi studiul online sunt probleme cauzate de virusul SARS-COV-2. Din această cauză tehnologia de consum este într-o continuă dezvoltare. Imprimantele se numără printre cele mai importante aparate cu ajutorul cărora informaţiile din calculator pot fi transcrise pe hârtie.
Hârtie blocată. Nivel scăzut de cerneală. Eroare a unui driver. Toate acestea sunt probleme pe care utilizatorii le întâmpină adesea în utilizarea imprimantelor. Printre multe alte obiecte indispensabile într-o casă se numără şi imprimantele pentru birou.
Phil Jones, directorul general al companiei Brother din Marea Britanie a afirmat că din cauza blocajului creat de noul virus, vânzarea de imprimante a înregistrat o creştere uriaşă. Din aprilie până în iunie, Brother a înregistrat o creștere cu 30% a vânzărilor de imprimante laser mono și 42% la vânzările de imprimante laser color.
Alți producători de imprimante, precum Alice Ramsden De Gómez, manager de produs la Epson UK au făcut aceleaşi afirmaţii.
Intrucât marea majoritate îşi desfăşoară activitatea la domiciliu, imprimanta este un aparat necesar, dar şi foarte important pentru o bună desfăşurare a activităţilor. Un alt motiv este, de asemenea, desfăşurarea orelor la domiciliu, părinţii fiind astfel nevoiţi să tipărească fișe de lucru pentru a-și educa copiii sau pur și simplu pentru a le distrage atenţia de la utilizarea în exces a tabletelor şi a telefoanelor.
Trecerea locului de muncă de la birou la domiciliu, studiul online, precum și impactul pandemiei asupra omenirii, au provocat schimbări majore.
In afara imprimantelor si alte dispozitive au fost la mare căutare pentru a fi achiziţionate: căştile, camerele web. Vânzările acestora au crescut cu peste 400%. Foarte căutate au fost şi televizoarele cu ecran mic.
Pentru a mulţumi pe toată lumea, producătorii de astfel de dispozitive au întâmpinat probleme.deoarece cererile au fost într-o continuă creştere, stocurile au fost afectate. Din această cauză societatea Epson şi-a îndreptat atenţia mai mult către locurile în care stocurile erau insuficiente.
Datorită pregătirilor pentru Brexit, Brother a fost mult mai bine pregătit pentru o creștere a cererii din Marea Britanie. Incertitudinea asupra modului în care Brexit ar putea afecta aprovizionarea a determinat compania să-și mărească stocul. Acest lucru a fost un beneficiu pentru Brother.
În ceea ce privește modelele și caracteristicile care-i interesează pe toţi, producătorii de imprimante au raportat un interes crescut pentru modelele all-in-one care oferă scanare și copiere, precum și tipărire. Mulţi au afirmat că-şi doresc imprimante precum Deskjet 3700 de la HP, care se pretinde a fi cea mai mică imprimantă all-in-one din lume.
Conectivitatea Wi-Fi este acum aproape considerată implicită, spune Jones, utilizatorii putând să se conecteze fără fir și să imprime de pe toate dispozitivele pe care le deţin, inclusiv smartphone-uri. Un lucru surprinzător a fost creșterea interesului pentru capacitatea A3, despre care se spune că ar putea fi legată de aplicațiile de învățare la domiciliu.
In ultimul timp tehnologia a început să capete din ce în ce mai multă încredere. Mulţi oameni sunt acum dispuşi să investească în lucruri de calitate.
In ceea ce priveşte imprimantele, descoperirile actuale se bazează foarte mult pe tipul de cartuş. Din ce în ce mai mulţi îşi doresc cartuşe reîncărcabile sau rezervoare de cerneală reîncărcabile. Abonamentele cu cerneală sunt un alt domeniu pe care producătorii îl consideră în creștere pe viitor, clienții alegând să plătească pentru cartușele de cerneală în mod regulat sau să le livreze automat atunci când acestea nu mai sunt funcţionale.
Nimeni nu poate afirma încă dacă achiziţionarea de imprimante va duce la o creștere pe termen lung a pieței, dar între timp tendințele consumatorilor ar putea oferi o perspectivă interesantă asupra economiei. Connolly a afirmat că Dixons Carphone a observat creșteri ale altor bunuri de uz casnic, precum aspiratoare, cafetiere etc, deoarece oamenii își petrec mult mai mult timp acasă.
Un anunţ interesant făcut de Jones a fost acela a unui interes crescut pentru una dintre imprimantele mobile Brother, PJ-773. Aceasta este o imprimantă termică, care foloseşte hârtie termocromatică și este concepută pentru a imprima facturi la fața locului. În mod normal, Jones s-a așteptat ca vânzările acestui model să scadă, însă vânzările au crescut surprinzător. Creşterea vânzărilor de imprimante mici s-a datorat faptului că gama de imprimante termice PJ a devenit favorită şi în alte practici, ca de exemplu tatuajul.