Diverse

Efectele uleiului de motor asupra consumului de combustibil

Efectele uleiului de motor asupra consumului de combustibil

efecte uleiului de motor

Exista mai multe modalitati de a imbunatati economia de combustibil, de la conducerea cu calm pana la umflarea prea mare a anvelopelor, dar putini ar sti ca alegerea uleiului de motor potrivit poate face ca masina  sa mearga si mai mult cu un plin. Exista trei tipuri de ulei pe care il poti achizitiona, ulei mineral, semisintetic si complet sintetic. Uleiul mineral este elementul de baza folosit doar pentru a va proteja motoarele si necesita schimbari frecvente.

Uleiurile semisintetice reduc uzura motorului, asigura o protectie mai buna la porniri la rece si intervalele de schimb ale uleiului cresc in comparatie cu uleiurile minerale. Uleiurile complet sintetice imbunatatesc performanta, au o capacitate excelenta de pornire la rece si, mai presus de toate, sunt mai economice.

Bineinteles, atunci, cea mai buna alegere de ulei de motor pentru o economie mai buna de combustibil este cea complet sintetica. Totul are insa un cost. Uleiul sintetic este creat intr-un laborator prin adaugarea de aditivi la uleiul mineral pentru a se potrivi nevoilor specifice de eficienta, performanta si longevitate. Acesti aditivi se adauga la costul uleiului si astfel, in functie de bugetul propriu, alegerea uleiului este un compromis intre pret, eficienta si longevitate.

Noi recomandam in acest sens https://uleiuri-lubrifianti.com.ro/shell-helix-ultra-0w-30-2/ acesta fiind uleiul de motor cu amprenta redusa de carbon si care are o foarte mare eficienta a consumului. Shell s-a preocupat foarte mult de subiectul poluarii, astfel incat uleiurile de motor sa nu aiba impact asupra mediului inconjurator.

Uleiul vine cu nume diferite si exista peste o duzina de tipuri diferite din care sa alegeti. Dar fiecare container de ulei are un rating care ii arata caracteristicile. Luati de exemplu 5W30. Uleiul este necesar intr-un motor la toate temperaturile, de la pornirea la rece in ierni pana la verile noastre sufocante. Totusi, nu functioneaza la fel la toate temperaturile. W din notatie si numarul dinaintea acesteia este clasamentul de iarna, iar al doilea numar este clasificarea atunci cand uleiul este cald.

Uleiurile complet sintetice sunt proiectate pentru a obtine un rating mai bun de iarna. Aceste uleiuri sunt mai eficiente in conditii de frig, rezultand o economie mai buna de combustibil si o uzura mai mica a motorului. In functie de clima in care locuiti, uleiul pe care il alegeti va diferi. Locurile mai calde pot folosi ulei de calitate superioara speciale.

Uleiurile pot fi denumite groase sau subtiri. Gros inseamna uleiuri cu vascozitate ridicata si subtire cu vascozitate scazuta. In ultimul timp, este posibil sa fi observat producatorii care comercializeaza uleiuri mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil ca parte a dezvoltarii lor pentru o masina noua. Acestea nu sunt altceva decat uleiuri cu vascozitate redusa. Uleiurile trebuie sa fie subtiri cand sunt reci si groase cand sunt calde.

Pentru a obtine un amestec potrivit, uleiurile multigrade sunt cea mai buna alegere. Uleiurile multigrade au polimeri adaugati in ulei, care sunt produsi la rece si, astfel, mentin uleiul subtire. Cand uleiul se incalzeste, acesti polimeri se desfac pentru a creste vascozitatea uleiului. Vascozitatea unui ulei poate fi inteleasa prin indicele sau de vascozitate.