Tech Social Media

Facebook își închide programul de etichetare cu recunoaștere facială

Facebook își închide programul de etichetare cu recunoaștere facială

Meta (cunoscută anterior ca Facebook) întrerupe funcția de recunoaștere a feței a Facebook în urma unei lungi lupte pentru confidențialitate.

Meta spune că schimbarea va fi implementată în săptămânile următoare. Ca parte a acesteia, compania va înceta să mai folosească algoritmi de recunoaștere facială pentru a eticheta oamenii în fotografii și videoclipuri și va șterge șabloanele de recunoaștere facială pe care le folosește pentru identificare.

Jerome Pesenti, vicepreședintele meta inteligenței artificiale, numește schimbarea ca parte a unei „mișcări la nivel de companie de a limita utilizarea recunoașterii faciale în produsele noastre”. Mișcarea vine după un proces care a acuzat tehnologia de etichetare a Facebook de încălcarea legii privind confidențialitatea biometrică din Illinois, ceea ce a dus la un acord de 650 de milioane de dolari în februarie. Facebook a restricționat anterior recunoașterea facială la o funcție de înscriere în 2019.

„Privind în perspectivă, încă vedem tehnologia de recunoaștere facială ca un instrument puternic”, scrie Pesenti într-o postare pe blog, citând posibilități precum verificarea identității pe față. „Dar numeroasele cazuri specifice în care recunoașterea facială poate fi utilă trebuie să fie puse în balanță față de preocupările tot mai mari cu privire la utilizarea acestei tehnologii în ansamblu.” Pesenti observă că autoritățile de reglementare nu s-au hotărât cu o reglementare cuprinzătoare privind confidențialitatea pentru recunoașterea facială. „În mijlocul acestei incertitudini continue, credem că limitarea utilizării recunoașterii faciale la un set restrâns de cazuri de utilizare este adecvată.”

Pesenti spune că mai mult de o treime dintre utilizatorii activi zilnici ai Facebook au optat pentru scanarea recunoașterii feței, iar peste un miliard de profiluri de recunoaștere a feței vor fi șterse ca parte a schimbării viitoare. Ca parte a schimbării, sistemul automat de text alternativ al Facebook pentru utilizatorii nevăzători nu va mai denumi oamenii atunci când analizează și rezumă media și nu va mai sugera oamenilor să eticheteze fotografii sau să notifice automat utilizatorii când apar în fotografii și videoclipuri postate. De către alții.

Decizia Facebook nu va împiedica companii independente precum Clearview AI – care au construit baze de date uriașe de imagini prin răzuirea fotografiilor din rețelele sociale, inclusiv Facebook – să folosească algoritmi de recunoaștere facială antrenați cu acele date. Agențiile de aplicare a legii din SUA (împreună cu alte divizii guvernamentale) lucrează cu Clearview AI și alte companii pentru supravegherea bazată pe recunoașterea facială. Ar fi necesare legi de stat sau naționale privind confidențialitatea pentru a restricționa utilizarea tehnologiei în mod mai larg.

Prin oprirea unei funcții pe care a folosit-o de ani de zile, Meta speră să sporească încrederea utilizatorilor în protecțiile sale de confidențialitate, în timp ce pregătește o lansare a tehnologiei de realitate virtuală și augmentată care poate compromite confidențialitatea. Compania a lansat o pereche de ochelari inteligenți echipați cu cameră în parteneriat cu Ray-Ban la începutul acestui an și lansează treptat lumi virtuale 3D pe platforma sa de căști Meta VR. Toate aceste eforturi vor necesita un nivel de încredere din partea utilizatorilor și autorităților de reglementare, iar renunțarea la etichetarea automată a Facebook – mai ales după o provocare legală a programului – este o modalitate simplă de a-l consolida.