Tech Social Media

Facebook și Instagram vor șterge grupurile „sensibile” care vizează reclame legate de rasă, politică

Facebook și Instagram vor șterge grupurile „sensibile” care vizează reclame legate de rasă, politică

Meta, noul nume al companiei-mamă care supraveghează Facebook și Instagram, vrea brusc să fie mai puțin înfiorător.

Potrivit unei postări de pe blogul Meta for Business, compania împiedică agenții de publicitate să folosească opțiuni detaliate de direcționare a anunțurilor care afișează anunțuri bazate pe implicarea dvs. în domenii „sensibile”, inclusiv rasă sau etnie, opinii religioase, convingeri politice, orientare sexuală, sănătate, si multe altele.

„Am auzit îngrijorări de la experți că opțiunile de direcționare ca acestea ar putea fi utilizate în moduri care să conducă la experiențe negative pentru oamenii din grupurile subreprezentate”, scrie Graham Mudd, vicepreședintele Meta pentru marketing și reclame, în postare.

Meta subliniază că opțiunile detaliate de direcționare nu se bazează de fapt pe caracteristicile fizice sau pe alegerile personale. Mai degrabă, acestea sunt ceea ce agenții de publicitate cred că v-ar putea interesa în funcție de activitatea dvs. Chiar și totuși, direcționarea detaliată poate fi dăunătoare. Anunțurile de prădători se pot simți discriminatorii, pot întări dependențele, pot influența negativ comportamentul și chiar pot provoca tulburări psihice.

Meta intenționează să apese tasta „Ștergere” pentru multe dintre opțiunile sale de direcționare detaliate „sensibile”, dar acest lucru vine după mai multe situații în care Facebook a trebuit să elimine categorii controversate în trecut.

Anterior, agenții de publicitate puteau direcționa anunțuri către categorii antisemite și pseudosștiințe. De asemenea, a permis companiilor să vizeze anunțurile pentru locuințe, locuri de muncă și credite prin „afinitate multiculturală” care ar putea exclude anumite rase. Și abia după scandalul Cambridge Analytica, Facebook a încetat să mai permită date terță parte pentru direcționarea anunțurilor în 2018, renunțând la companiile care vindeau agenților de publicitate date precum istoricul dvs. de achiziții.

Motivul acestei schimbări recente ar putea avea legătură cu protejarea sănătății mintale, dar dacă ne uităm la imaginea de ansamblu, Meta se pregătește probabil pentru rezultatul eforturilor UE de a forma reglementări care interzic publicitatea bazată pe urmărire. Sistemul global de publicitate al Meta nu poate filtra în mod eficient anumite zone, așa că va trebui să dezactiveze grupurile de direcționare detaliate din întreaga lume.

În al treilea trimestru din 2021, venitul total din publicitate al Facebook s-a ridicat la 28,2 miliarde de dolari, ceea ce ar putea explica de ce a fost o decizie atât de „dificilă” de luat, după cum se menționează în postare. Schimbarea va intra în vigoare pe Facebook, Instagram și Messenger pe 19 ianuarie 2022. Cu toate acestea, acest lucru nu va împiedica Meta Meta să vă vizeze în funcție de vârsta, sexul și locația dvs. – s-ar putea să vă împiedice să fiți vizat pe baza pe afinitatea persoanei tale online pentru un subgrup ciudat de specific.