După ce a achiziţionat întreaga divizie de „personal computing” PC de la IBM în 2005, Lenovo a mai putut să folosească brandul companiei americane pentru o perioadă limitată de timp. Odată ce acea parte a contractului a luat sfârşit, compania chineză a observat că o parte din cumpărători reacţionau negativ la vederea etichetei Lenovo.
Partea cu „Made in China” nu ajută cu nimic, deşi mulţi ne-am obisnuit cu aceasta pe parcursul ultimei decade, din cauza campaniilor de externalizare generală la nivelul economiei din vest.
Aşadar compania a decis, în iulie 2012, să mute producţia întregii linii ThinkPad în Japonia. Standardele de calitate sunt mult mai ridicate în Japonia decât în China şi produsele „Made in Japan” au fost mult mai fiabile şi de calitate datorită cerinţelor oficiale impuse de normele inginereşti ale statului japonez. Produsele de la companii precum Pioneer, Panasonic, Fujitsu au făcut întotdeauna o impresie foarte bună.
Linia ThinkPad a fost dezvoltată şi proiectată iniţial în Japonia, iar calitatea şi fiabilitatea ridicată o face să fie singura linie de produse care sunt certificate să funcţioneze la bordul Staţiei Spaţiale Internationale.
Acum un an, Lenovo a semnat un acord cu NEC, privind fondarea unei companii în Olanda, iar acum producătorul chinez va folosi fabricile NEC din Yamagata, Japonia, pentru linia de produse ThinkPad.
În aprilie 2013, Lenovo se va despărţi în două mari divizii. Una va fi diviza Think Business Group, cu produse fabricate în Japonia şi SUA, care va pune accent pe fiabilitate şi calitate. Cealaltă va păstra eticheta Lenovo, se va numi Lenovo Business Group şi va încerca să atingă cel mai bun raport dintre preţ şi avantajele oferite clientului.
În acest fel, clientul va putea distinge mai uşor între produsele celor două grupuri. Grupul de business Lenovo (LBG) se va concentra pe produse de tip entry-level precum desktop-uri, laptop-uri, tablete, smartphone-uri si SmartTV-uri în timp ce grupul de business Think (TBG) va lucra în principal cu desktop-uri de top, notebook-uri, tablete, staţii de lucru şi servere din zona superioară.
Partea interesantă este că Lenovo va încuraja cele două grupuri să concureze între ele deşi LBG va lucra mai mult pentru obţinerea de contracte mari, iar TBG va lucra pentru câştigarea respectului consumatorului final.